Indian Pacific railway and Kangaroo Island - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Jorien Roelofs - WaarBenJij.nu Indian Pacific railway and Kangaroo Island - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Jorien Roelofs - WaarBenJij.nu

Indian Pacific railway and Kangaroo Island

Door: Jorien

Blijf op de hoogte en volg Jorien

13 Oktober 2009 | Australië, Adelaide

Hoi allemaal!
Ik heb de 42-urige treinreis overleefd! Het was wel een bijzondere ervaring om gewoon 42 uur in de trein te zitten en dan nog maar de helft van Australie te hebben doorkruisd...
Gelukkig hadden we 2 tussenstops, de eerste in Kalgoorlie. Dat is een mijnwerkersstadje, waar 90% man is. We kwamen daar rond 23.00 u aan en besloten naar de kroeg te gaan. Bleken daar 'scampies' te werken, barvrouwen met erg weinig kleren... En wij meiden hadden het ook prima, allemaal gratis bier van de goedverdienende mijnwerkers! Prima tussenstop dus. De scampies vermaakten de mannen door hun muntgeld terug te geven dmv het muntje op hun borst te leggen en dan deze op te wippen zodat de mannen het konden opvangen... en naar mate de avond vorderde droegen de scampies steeds minder kleren totdat ze in een minibikini rondliepen en alleen een klein slipje aan hadden en hun tepels bedekt hadden... Snap niet dat je je lichaam zo wil verkopen..
De tweede tussenstop was in de middle of nowhere, waar 5 personen leefden en het 'dorp' bestond uit een toiletgebouw, enkele huisjes, bookexchange en souvenierwinkel..
Na 42 uur eindelijk in Adelaide aangekomen, de stad is leuker dan verwacht en echt een super hostel met leuke kamergenoten waar ik gisteravond gezellig mee ben gaan stappen! Het is weer erg gezellig om weer in hostels te verblijven en zoveel nieuwe mensen te ontmoeten.
Iemand in het hostel adviseerde me om naar Kangaroo Island te gaan, was niet mijn plan, maar ben zo blij dat ik het geboekt heb!!
Was echt geweldig; we hebben onder andere een strand bezocht met 100 zeehonden, genoten van ongelooflijk mooie uitzichten en goed weer, koala's in eucalyptusbomen gezien, pinguins gespot en een echidna (lijkt op een egel maar dan zeldzaam hier en wat groter) en tot slot ook nog een tigersnake!
Het was echt supergaaf!
Had deze trip samen met de Great Oceanroad trip geboekt en kreeg een gratis dagtrip wijnproeven erbij, dat ga ik morgen doen!
En dan zaterdag de Great Ocean Road en the Grampians NP en dan kom ik maandag in Melbourne aan!
Dan horen jullie het wel weer!
Helaas even geen foto's geuploaded... Maar je kan je vast wel een lief koalaatje in een boom voorstellen en luierende zeehonden op een strand!

  • 13 Oktober 2009 - 10:51

    Monique Willemsen:

    Ha Jorien,

    Leuk om zo mee te kunnen genieten van jouw geweldige reis.
    Wat een belevenissen allemaal. Het lijkt me echt te gek en een hele ervaring.
    Heel veel plezier dan ook en ik kijk weer uit naar je volgende bericht.
    Hartelijke groetsels vanuit een herfstachtig Nederland.
    Doei, doei, Monique.
    P.s: Ik zie je al zitten tussen die scampies...

  • 13 Oktober 2009 - 15:41

    Joke Bijen:

    hoi Jorien,
    ja nadert nu het gebied waar ik destijds ook heb gezworven n.l. De Great Ocean Road en the Grampians en vervolgens naar Melbourne. Ben reuze benieuwd hoe jij dit gaat ervaren. Misschien is het een tip om een helikoptervlucht te maken boven the Twelve Apostels,
    on the Great Ocean Road!
    Ik vond het super. Maar, geniet vooral van dit deel van Australie. Ik lees het tzt. wel. Erg leuk je verhalen te lezen en de reis te volgen.Super! Groetjes en tot horens,Joke

  • 23 Oktober 2009 - 12:27

    Elise:

    heee, ik heb helemaal geen mail gehad dat er een nieuw verhaaltje was! maar assertief als ik ben zelf maar es gaan surfen.. en jawel! je hebt weer niet stil gezeten (althans, alleen die 48 uur in de trein). ben je nog steeds niet verzadigd van al die indrukken en nieuwe mensen? en mis je NL al, of zijn je herinneringen aan ons al wat vervaagd..

    en die bar!!echt grappig, ik zie ook helemaal jouw blik voor me bij die garnalenwijven. ik zou me d'r ook niet echt op m'n gemak voelen geloof ik.
    Hier alles goed, ik heb vanavond Diner Rouler van de volleybal. Met als thema Holland, dus ik voorzie bitterballen en spacecake.

    Meid, maak er weer een mooie tijd van en tot de volgende x. lieeefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Jorien

Actief sinds 25 Maart 2009
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 18863

Voorgaande reizen:

29 Mei 2009 - 09 Mei 2010

Backpacken door Australië en Nieuw Zeeland

27 Februari 2007 - 24 Mei 2007

Namibië

Landen bezocht: