Zwemmen met dolfijnen!!!! - Reisverslag uit Canberra, Australië van Jorien Roelofs - WaarBenJij.nu Zwemmen met dolfijnen!!!! - Reisverslag uit Canberra, Australië van Jorien Roelofs - WaarBenJij.nu

Zwemmen met dolfijnen!!!!

Door: Jorien

Blijf op de hoogte en volg Jorien

09 Maart 2010 | Australië, Canberra

Hoi allemaal!
Tussen de sneeuwbuien breekt bij jullie eindelijk ook een beetje het zonnetje door! Intussen heb ik weer erg veel meegemaakt en dus de hoogste tijd om jullie daarover te vertellen.
Ben ongeveer 2 weken in Melbourne geweest. Vond het een erg leuke stad, de afwisseling van de drukke winkelstraten met de knusse straatjes vol met cafe's en restaurantjes, de musea en galleries. Ik heb Maria daar ook weer ontmoet, dus gezellig met haar bijgkletst. De musea hier in Australie zijn echt heel erg leuk, veel interactieve panels en informatief.
In Melbourne onder ander Chinees Nieuw jaar gevierd (viel wat tegen, had spectaculair vuurwerk verwacht...), St. Kilda festival (openluchtfestival met erg goede livemuziek en de 3-D film Avatar gezien (wat een gave film!!)
Na 2 weken Melbourne had ik het wel gezien en wederom Maria gedag gezegd en naar Hobart (Tasmanie) gevlogen.
Daar ben ik verschillende hostels afgegaan om via advertenties naar medereizigers te zoeken. Ik vond een Duits en Nederlands meisje waarmee we 2 dagen een auto hebben gehuurd en naar Port Arthur en Wineglassbay zijn gereden. Port Arthur ligt op een peninsula en werd als gevangenis gebruikt. Alleen bij de vernauwing was bewaking en daardoor kon niemand ontsnappen. De gevangenen hadden een zwaar leven; ze waren zelfvoorzienend (dus zelf koken, groente verbouwen ed) en produceerden voor het vaste land. De gevangenen hadden bijvoorbeeld een paard gestolen en moesten daarvoor 10 jaar in Port Arthur verblijven.
De volgende dag Wineglassbay bezocht. Een helderblauwe zee met een parelwit strand, ongelooflijk mooi! Daar 4 uur rondgewandeld en toen was het helaas tijd om terug naar Hobart te gaan. Met het Duitse meisje besloten om nogmaals een auto te huren. via nog een advertentie in contact gekomen met 2 duitse jongens. Met z'n vieren een week een auto gehuurd en een hele gave roadtrip gehad. We besloten te kamperen, om kosten te besparen. De eerste nacht illegaal gekampeerd, helaas gesnapt en moesten we de normale campingfees betalen (zonder boete!) De tweede dag hadden we regen, maar dat weerhield ons er niet van om toch 4 uur te wandelen. Het was behoorlijk koud, ook s nachts en besloten om naar een camping te gaan met een warme keuken, heerlijke luxe! De volgende dag naar lake st. Claire gegaan en Cradle mountain beklommen, 1545 m hoog! Het was erg steil en het laatste stuk moesten we op handen en voeten doen. Toen we boven aankwamen was het helemaal bewolkt en zagen we dus niets... We besloten te lunchen en na de lunch waren de wolken gelukkig verdwenen en werden we beloond met een geweldig uitzicht over lake st. Claire. Die nacht op een gratis campsite geslapen en doorgereden naar Bay of Fires. En dit is een van de allermooiste dingen die ik ooit heb gezien. Het pad was erg rotsig, dus keek meer naar beneden en toen ik de hoek opkwam keek ik op en was gewoon verstijfd; zo geweldig mooi. De kleur van het water; helderblauw en het strand wit met een groene achtergrond. Als een bountyisland! Kippenvel zo mooi! Bikini aan en heerlijk gezwommen! PRACHTIG!
Die avond besloten we op het strand te slapen, wederom een gratis campsite (legaal, alhoewel we niet wisten of we op het strand mochten slapen) Daar gekookt en wakker geworden met een zonsopkomst. Dit was zo'n geweldige ervaring. Ontbijt op het strand... We waren weer vlakbij Wineglassbay en de jongens hadden dit nog niet gezien. We besloten om daar weer heen te gaan. Helaas was het bewolkt en was het daardoor lang niet zo mooi als de eerste keer. Toch besloten we naar het strand te gaan, we hadden genoeg tijd en het was warm en vochtig. Toen we op het strand aankwamen zagen we dolfijnen! het was zo warm dat ik besloot te gaan zwemmen. Na ongeveer 15 minuten in het water, met de dolfijnen op een afstand, waren de dolfijnen ineens heel dichtbij. Ze zwommen onder ons door en langs ons heen, ik had ze aan kunnen raken, maar wist dat dit schadelijk was voor de dieren. Dit duurde ongeveer 30 seconden en ik was helemaal hoteldebotel. Wat een supergave ervaring! Zomaar uit het niets!!
Dit was een geweldige roadtrip!
Die dag moesten we de auto inleveren en gedag gezegd tegen mijn medereizigers. (toch grappig dat je zo mensen ontmoet, een week mee reist, ze toevoegd op facebook en ws nooit meer weerziet..)
De volgende dag nog naar de beroemde Salamanca markets geweest; een verzameling van lokale producten als wijn, honing, houtsnijwerk en kleding. Tas ingepakt en volgende ochtend vroeg naar Canberra gevlogen. Deze vlucht had ik van de familie op de boerderij gekregen, lief he?
En nu zit ik dus in Canberra. Iedereen was behoorlijk negatief over Canberra. Ja het is niet zo'n levendige stad als Melbourne, maar veel mooie parken en ga zo naar de parlementsgebouwen.
Nee, ben het reizen nog niet zat!

En dan tot slot nog een antwoord op een veelgestelde vraag; Ik heb mijn ticket omgeboekt. In plaats van vanuit Sydney, vlieg ik vanuit Cairns terug op zaterdag 8 mei, zodat ik op zondag 9 mei (moederdag) om 6.35 uur mijn voetjes weer op Nederlandse bodem zet!
Nog 9 weekjes om de oostkust te zien!

Ik durf geen foto's van mijn camera meer up te loaden ivm dat virus. Om toch een indruk te krijgen van tasmanie moeten jullie maar googlen; bay of fires en cradle mountain!

Liefs Jorien

  • 09 Maart 2010 - 18:02

    Henk:

    Origineel moederdagkadootje! Ik ben blij dat je iet voor vaderdag heb gekozen. Eens kijken of de jongens Marga om 4.30 uur een ontbijtje op bed willen brengen.....

  • 09 Maart 2010 - 18:02

    Henk:

    Origineel moederdagkadootje! Ik ben blij dat je iet voor vaderdag heb gekozen. Eens kijken of de jongens Marga om 4.30 uur een ontbijtje op bed willen brengen.....

  • 09 Maart 2010 - 18:28

    Elise:

    Jeuhhhh!!! Je komt terug:))!!! Heb stiekem toch wel gevreesd voor de charmes van 'n knappe Abo, of zelfs voor de aantrekkingskracht van het continent zelf, dat 't je niet meer los zou laten... (Ff afkloppen Henk. Hihi die stond met z'n verjaardag vast ook al op Schiphol in blijde verwachting van z'n verjaardagskado ;-))
    Maar moederdag is ook leuk. En nu je vlucht vastligt kan vast geen halfgod of adembenemend landschap je terugkeer meer in de weg staan. Inmiddels zal je toch ook wel weer eens verlangen naar wat Hollandse kneuterigheid, je verpleegsterspakje, met de hele familie voor de open haard, beetje structuur in je leven... volleyballen, wie weet zelfs naar een lekker stuk kaas?? Maar hoe zeer ik me die hunkering ook kan voorstellen, geniet vooral eerst nog van je laatste 9 weken down under!!
    Liefs, Elise

  • 09 Maart 2010 - 21:27

    Monique Willemsen:

    Fantastisch zeg! Kan me voorstellen dat je helemaal hoteldebotel was toen de dolfijnen onder je door zwommen.
    Gaaf hoor.
    Bedankt voor al die leuke reisverhalen van je. Vanuit dit koude kikkerlandje met inmiddels gelukkig wat meer zon, maak je al gauw eigen beelden bij jouw verhalen. Geweldig om al je belevenissen te lezen, dit pakken ze je nooit meer af!
    Geniet nog lekker de laatste weken en tot over een tijdje!
    (Nog geen Australier aan de haak geslagen?).
    Groetjes, Monique.

  • 10 Maart 2010 - 19:06

    Ingrid:

    Hallo nicht, Leuk om al je verhalen weer te lezen, we waren achter op schema gekomen door het nieuwe mailadres. Blij te lezen dat je de ticket geboekt heb. Geniet nog van de laaaaaatste 2 maandjes, tot snel.

  • 28 Maart 2010 - 14:00

    Marijke:

    Hallo jorien even kijken of het lukt.ik zit op sicilien aan de kust met uitzicht op zee

  • 28 Maart 2010 - 14:11

    Marijke:

    Hallo Jorien nu ik gezien heb dat deze reactie doorkomteven iets meer en zo kunnen je ouders ook iets van mij horen. Ik kan wel mail ontvangen maar het verzenden lukt niet. Het is leuk om je verslagen te lezen en ik herken er steeds wat in. Steeds weer nieuwe plekken en nieuwe mensen en af en toe kom je dezelfde mensen weer tegen.
    De eerste 2 weken was het slecht weer maar nu is het al een paaar weken lekker. Het is hier echt voorjaar en er is een weelde aanbloemen vooral veel geel maar ook andere kleuren en ook veel bloeiende bomen.
    Geniet van de laatste weken, we komen ongeveer de zelfde dag weer in holland aan. Ik ga van hier door zuid Italie naar Rome daar ga ik een vrfiendin in Rome romndleiden en vandaar ga ik weer met mijn camper terug naar huis Groet en tot horens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Canberra

Jorien

Actief sinds 25 Maart 2009
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 18918

Voorgaande reizen:

29 Mei 2009 - 09 Mei 2010

Backpacken door Australië en Nieuw Zeeland

27 Februari 2007 - 24 Mei 2007

Namibië

Landen bezocht: