Huisje, baantje, beestje - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Jorien Roelofs - WaarBenJij.nu Huisje, baantje, beestje - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Jorien Roelofs - WaarBenJij.nu

Huisje, baantje, beestje

Door: Jorien

Blijf op de hoogte en volg Jorien

02 Juni 2010 | Nederland, Deventer

Hoi allemaal,

Inmiddels heb ik velen van jullie alweer gezien, maar toch nog even een laatste verhaaltje.
Mijn laatste week in Australië is omgevlogen. Helaas ging de duik vanwege slecht weer (alleen op zee) niet door. Mijn laatste 3 vakantiedagen bracht ik door op Magnetic Island. De naam zegt eigenlijk al genoeg, maar met zon, zee, strand, prachtige kustlijnen en koala's in de bomen is het een paradijs! Het hostel was meer een resort, waar 's avonds tientallen papegaaien kwamen om gevoerd te worden, wat een lawaai kunnen die beesten maken! Ik heb nog een laatste wandeling gemaakt, een laatste keer in de zee gezwommen en een laatste keer een aantal gevaarlijke dieren van Australië vast kunnen houden, zoals een zoutwaterkrokodil en een slang. Daarnaast nog op de foto geweest met een koala, leguaan en een wombat kunnen aaien.

Na nog eens 6 uurtjes in de bus kwam ik na een jaar weer in Cairns aan. Dat voelde even heel gek. Ten eerste omdat ik in een stad aankwam die ik al kende en ten tweede omdat ik nooit had gedacht 'het hele rondje' af te kunnen maken. Mijn laatste twee dagen bestonden vooral uit het kopen van souvenirs en het leren bespelen van mijn didgeridoo. Want ik heb een echte didg gekocht en nu hard aan het oefenen om hem te bespelen.
Best lastig om uit zo'n uitgeholde boomstam geluid te krijgen. Dat lukt me overigens nu goed, maar moet nu proberen om continue te kunnen spelen, dus uitblazen en inademen tegelijk...

Ik heb een prima vlucht naar huis gehad en gelukkig geen last gehad van de aswolk. Op Schiphol aangekomen, was ik even bang dat mijn didgeridoo in Hong Kong was achtergebleven, maar gelukkig was ook hij aangekomen. En toen dé schuifdeuren door: en daar stonden mijn ouders, broers, tante en neef! Erg fijn om ze allemaal weer te zien! En de hollandse koffie met taart en een krentenbol smaakten heerlijk!!

Ik was gewaarschuwd door mijn nicht en broer (die ook een jaar door australië hebben gereisd) dat ik nog wel een paar keer tegen de muur zou lopen, omdat je Australië zo mist en het leven zo weer hetzelfde is.
(gelukkig) Heb ik hier geen last van gehad. Het jammere is wel dat je vrije relaxte leven gevoel wel helemaal weg is. Maar ik reis nog regelmatig als ik mijn foto albums aan het maken ben. Het Australië album is bijna af en aan New Zealand ben ik ook begonnen. Dus binnenkort kan ik ze aan jullie laten zien!

Ik zit weer in mijn eigen huisje, Mark je was een geweldige huisoppas, dank je wel!! Ben weer aan het werk en het vogeltje fladdert ook weer rond. Alles weer zoals een jaar en enkele dagen geleden...

Een jaar is dus niet te lang en je mist niets, alles blijft hetzelfde en je zit zo weer in het 'gewone' ritme. En of ik dat nou heel erg vind, weet ik niet zo goed. Wat wel zeker is: ben besmet met het reisvirus!!! (en als iemand ook maar 1% twijfelt om zoiets te gaan doen, doe het!!!)

Tot slot wil ik al mijn (stam)gastenboekers en trouwe lezers heel erg bedanken. Het was erg leuk om te weten dat zoveel mensen mijn reis (met enige jaloezie ;-) ) volgden!
Bedankt voor de leuke reacties, e-mails en smsjes!!!!

Liefs Jorien a.k.a. Uri

  • 02 Juni 2010 - 11:25

    Bram:

    Was leuk om te lezen!
    Ben benieuwd naar de foto's!

  • 02 Juni 2010 - 16:38

    Familie Kraaijenzang:

    Hey nicht,

    Welkom thuis (beetje laat). Misschien is het meteen wel leuk om een nichtendag weer in het leven te roepen. Want ik denk dat ook Linda erg benieuwd is naar je foto's. Ik in ieder geval wel. En dan hebben we meteen nog een leuk nieuwtje voor je.

    Tot snel,

    José

  • 03 Juni 2010 - 18:30

    Jonanne:

    Hey Jo,

    wat een mooi afsluitend verhaal! Je hebt er weer eentje bij in de categorie 'die-pakken-ze-je-nooit-meer-af'... Heb genoten van alle bijzondere verhalen.

    Moet inderdaad raar zijn om nu weer volgens je agenda te leven (hoor het je nóg zeggen: 'wat een eng ding, zo'n agenda..'), maar ik vind het wel leuk dat je er weer bent. Geen zoutwaterkrokodillen aan een parelmoerwit strand, maar eventueel wel weer een keer Meerkoeten aan de rand van de IJssel als je wilt!

    Welkom terug in ieder geval in het georganiseerde leven!

    Tot snel, Jonanne.

  • 06 Juni 2010 - 19:20

    Ingrid:

    Hallo nicht,
    Wat jammer nu geen verhalen meer. We willen graag het boek zien alhoewel de foto's op de dvd ook al geweldig waren en natuurlijk je sprongetje (haha).
    Liefs peter, ingrid en serra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Deventer

Jorien

Actief sinds 25 Maart 2009
Verslag gelezen: 1096
Totaal aantal bezoekers 18922

Voorgaande reizen:

29 Mei 2009 - 09 Mei 2010

Backpacken door Australië en Nieuw Zeeland

27 Februari 2007 - 24 Mei 2007

Namibië

Landen bezocht: