Beroemde? flashpacker - Reisverslag uit Ballina, Australië van Jorien Roelofs - WaarBenJij.nu Beroemde? flashpacker - Reisverslag uit Ballina, Australië van Jorien Roelofs - WaarBenJij.nu

Beroemde? flashpacker

Door: Jorien

Blijf op de hoogte en volg Jorien

01 April 2010 | Australië, Ballina

Hoi allemaal!
De hoogste tijd om jullie weer even bij te kletsen, aangezien het vandaag een regenachtige dag is, heb ik daar mooi even de tijd voor. Weer iets anders dan aan het strand liggen ;)...
Na Canberra ben ik met de bus naar Sydney gereisd. Dezelfde dag gelijk the Operahouse en harbourbridge gezien en heerlijk in de botanische tuinen van het uitzicht genoten! Gaf een geweldig gevoel om HET symbool van Australie (eindelijk) te zien. Maar aan de andere kant dacht ik: is dit alles?? Ik vond Sydney geen leuke stad en had het gevoel dat ik er niet zo lang moest rondhangen. Daarom na 3 dagen 'gevlucht' naar de Blue Mountains, 3 uur per trein richting het westen. Ongelooflijk mooi! Heerlijk gewandeld. Ik ben naar een uitkijkpunt gelopen, waar ik helemaal alleen was en kon genieten van een 360 graden view! Met de blauwe gloed over de bergen en lekker zonnetje een geweldige lunchplek. Terwijl een lizard zich op mijn schoen vermaakte met zijn lunch, genoot ik van mijn lunch met uitzicht!
De blue mountains zijn blauw vanwege een optisch fenomeen genaamd 'rayleigh scattering'. De lucht is gevuld met stofdeeltjes en waterdruppels. De lichtstralen reflecteren daarop. In de blue mountains is de lucht gevuld met oliedruppels uitgescheiden door de eucalyptusbomen die als blauw ontvangen worden door je ogen. (vertaald uit een toeristenkrantje).
Het hostel had ook een prachtig uitzicht over de bergen!
De YHA (hostelorganisatie) had een aanbieding waarbij je 15 nachten voor 25 dollar per nacht (ongeveer 16 euro) kon kopen. Dat heb ik gedaan en mezelf in het nieuwste hostel van Sydney ingeboekt met uitzicht op Sydney Harbour bridge en the Operahouse. (normaal betaal je 40 dollar per nacht!) Met het goedkoopste flesje wijn en sappige meloen genoten van de zonsondergang vanaf het dakterras; onbetaalbaar uitzicht!
Verder nog met de ferry naar Manly beach gegaan, zodat ik the operahouse vanaf het water kon zien. Een rondleiding door het operahouse gehad, over de brug gelopen en Alice in Wonderland op het grootste I-maxscherm ter wereld gezien! Dat was zo'n beetje de enige bezienswaardigheid in Sydney...
De laatste avond kreeg ik van een backpacker nog een gratis ticket voor de uitkijkpost vanaf de harbourbridge! Al zoveel geluk met het hostel en dan dit!
Ik zou van geluk nog eens onder de tr.. Daarom besloten om een buspas te boeken. Kan ik weer iets van mijn 'backpacker-things-to-do-list afschrijven'. Oh en ook nog iets van de grijze 'things-to-happen' list; een kamergenootje besloot een jongen mee naar 'huis' te nemen en (je kan zelf invullen wat er gebeurde...)
Vanuit Sydney met de Greyhoundbus naar New Castle, niets meer dan een stadje aan de kust en Port Macquarie gegaan. Daar een koalahospital bezocht. Erg lief om de koala's te zien. Maar triest hoe ze daar terecht zijn gekomen; aangereden door auto's, aangevallen door honden of door bosbranden grotendeels verbrand. Doel was om ze weer in het wild vrij te laten, wat lukte met de meeste koala's.
Vanuit daar doorgereisd naar Bellingen, een backpackersresort! Reizen is zo vermoeiend.... Met een groep een trip naar Dorrigo NP geboekt en 3 uur door het regenwoud gelopen. Prachtig groen en mooie watervallen waar je achterlangs kon lopen. En Na de wandeling was het tijd om af te koelen; gezwommen in een ijskoud meertje en onder de waterval gedoken!
In Yamba, vooral veel surfers, een grappige tour gehad van de hosteleigenaar met de nodige grapjes met nepslangen en ons wijsmaken dat we piranha's gingen voeren, steekt hij zijn vinger in het water; bloed! (nepbloed natuurlijk, want er zijn geen piranha's in Australie..) En wat cliffjumping gedaan. We begonnen vanaf 6 meter en de laatste was 9 meter hoog! Heb al behoorlijk wat gekke dingen gedaan down under, maar stond wel even te shaken...
Ik ben nu in Ballina, net onder het beroemde Byron Bay. Daar is dit weekend een groot festival, waardoor de hostels zijn volgeboekt, maar wil Byron graag zien. Dus blijf een beetje hangen hier en vier Pasen in Lennox Head, aan het strand.
Gisteren ben ik naar een Tea Tree plantation gegaan en 's avonds Trivia gespeeld waar we een 10 dollar drinkvoucher wonnen en 20 dollar konden besteden aan eten; een gratis avondje uit!
Nou ik heb nog ruim 1800 km te gaan, de tijd begint een beetje te dringen...
Allemaal hele fijne Paasdagen!
Jorien

Oh vergeet ik helemaal te vertellen waarom beroemd? Gisteren kwam ik in het hostel aan, was er de pers. Het hostel had een prijs gewonnen en wilde wat foto's maken. Ze zagen mij op de fiets aankomen en vroegen of ik op de foto wilde met de eigenaars van het hostel, met de fiets. Dit wordt komend weekend geplaats in de plaatselijk krant!

  • 01 April 2010 - 10:50

    Mark:

    Whoow zusje!

    Zou inderdaad met de bus blijven reizen, want ik zou je niet meer vertrouwen in de buurt van de trein ;). Pasen hier in nederland voor mij: In mn studieboeken en druk voor school! Paps en mams gaan lekker naar de boot.. Zelf zou ik eerst nog naar België gaan, maar helaas heeft school roet in het eten gegooid..
    Maar zusje, wat een verhalen zeg! Man man man, bewaar je er wel wat voor op de terugweg in de auto?! Natuurlijk wel de meest sappige, je begrijpt dat ik anders niet wakkerblijf. 6:30 is nou niet de meest ideale tijd om thuis te komen!

    Zusje, doe het rustig aan! Dan geniet ik nog ff voor het laatste maandje van je huis!

    Groet'n

  • 01 April 2010 - 11:13

    Henja:

    heeey Jorien,

    T is weer een tijdje geleden dat ik je een berichtje stuurde. Mooi verhaal weer. Het reizen staat je op je lijf geschreven! Fijne pasen en succes met die 1800 km. Maar jouw kennende gaat het weer helemaal goed komen.

    Liefs!
    Henja

  • 02 April 2010 - 09:04

    Elise:

    Hey stoere meid, hoe krijg je het toch steeds voor mekaar die reiskriebels bij mij los te maken ...;) Jouw leventje is echt het symbool van de vrijheid! Vind ik het nix? Dan ga ik gewoon lekker weg! Gelijk heb je! Je aanpassen aan andere mensen, verwachtingen, roosters, waarden en normen etc. kun je hier nog lang genoeg doen.. Al zal dat wel weer ff wennen worden straks. Maar blijf tot die tijd mooi al die unieke kansen pakken en geniet ervan!!
    Tot volgende maand :)
    Veel liefs

  • 02 April 2010 - 18:08

    Ngrid:

    Hallo nicht,
    geniet nog even van de laatste weken en tot in mei!
    groetjes de familie

  • 03 April 2010 - 10:34

    Marijke:

    Hallo Jorien, vanuit down under in Europa.
    Heerlik weer sinds enige weken, niet te warm, veel zon en zee.
    Ik heb hier wel het nodige meegekregen van de"Settimana Santa" Gisterenavond een deel van de Goede vrijdag viering mee gemaakt in een klein plaatsje aan de kust. Het duurde bijna 4 uur en de italianen houden dat allemaal uit. Het is toch een ander volk en vooral de sicilianen.
    En kletsen dat ze kunnen!!! En het lukt me vaak om ze te volgen. Veel andere talen spreken ze hier niet.
    Na heel veel gedoe werkt mijn Internet, ik kan ook mails ontvangen maar verzenden lukt niet. Ik heb waarschijnlijk iets niet goed in gesteld mar ik kan het niet vinden. Geniet van je laatste weken daar en tot schrijfs of in Holland.
    Hallo Mark hoe gaat het in mijn huis? en met de studie?
    Ik hoorde van de buren dat er een bon voor te snel rijden was. 31 euro het zal gelukkig niet zo erg hard gegaan zijn. Groet voor Henk en Marga op de boot ik hoop voor jullie dat het een beetje lekker weer wordt Groet Marijke

  • 03 April 2010 - 17:42

    Jacobien:

    Hey Jorien,
    Nog een maand vrijheid.
    Daarna weer het veilige leventje van het ziekenhuis???
    Is ook leuk hoor:)

    Groeten, ook van je oom en neefjes.

  • 18 April 2010 - 18:18

    Thea Van Riele:

    Hi Jorien,

    Nog even genieten daar en dan weer heerlijk genieten in dit kikkerlandje, is ook best leuk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Ballina

Jorien

Actief sinds 25 Maart 2009
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 18930

Voorgaande reizen:

29 Mei 2009 - 09 Mei 2010

Backpacken door Australië en Nieuw Zeeland

27 Februari 2007 - 24 Mei 2007

Namibië

Landen bezocht: