Fraser & Withsundays! - Reisverslag uit Ballina, Australië van Jorien Roelofs - WaarBenJij.nu Fraser & Withsundays! - Reisverslag uit Ballina, Australië van Jorien Roelofs - WaarBenJij.nu

Fraser & Withsundays!

Door: Jorien

Blijf op de hoogte en volg Jorien

01 Mei 2010 | Australië, Ballina

Hoi allemaal!
Een laatste? update vanuit Down Under! Over precies een week stap ik rond deze tijd in het vliegtuig, een vreemd idee om weer naar huis te gaan! Aan de ene kant kijk ik er erg naar uit om jullie allemaal weer te zien, maar je weet dat alles binnen een week weer hetzelfde is en ik waarschijnlijk weer in mijn witte pakkie aan het bed sta! En down under is toch wel het goede leven hoor!!!:

Er was inderdaad een grote foto geplaatst in de plaatselijke krant!
De Paasdagen heb ik in Lennox Head gevierd en de paashaas was zondagnacht langs geweest, dus als verrassing lagen er paaseieren voor ieders deur! Erg aardig!
Daarna door naar Byron Bay, wederom een touristisch stadje, maar een erg gezellige sfeer! Met nog 'maar' 3 weken voor de boeg raadde iedereen aan om de highligths als fraser island en Withsundays te boeken. Dus met enige tegenzin had ik mijn laatste 3 weken volledig gepland en geboekt. De eerste dagen voelde dat wel vreemd, had immers een heel jaar vrij gereisd zonder ook maar iets te plannen en nu waren de laatste weken geboekt. Aan de andere kant een fijn idee, want ging nu alles zien en doen wat ik nog wilde in Australie!

Met een groep meiden eerst nog Mt Warning beklommen; zo genoemd door Captain Cook vanwege de sterke stroming aan de kust. Het was een bloedhete dag, maar eenmaal bezweet aan de top was het de moeite waard! Terug in het hostel bleek er een fotograaf te zijn; en ja ik sta nu op verschillende foto's van het hostel! Al zwemmend in de rivier van de zonsondergang genoten, wat een leven!
Via Brisbane naar Noosa gegaan en daar de beroemde Steve Irwin Zoo bezocht! Onder andere een olifant gevoerd, had de neiging om de meloen zelf op te eten, maar met die Rolo reclame in mijn achterhoofd durfde ik dat niet aan... en een koala geaaid. Het was veel kleiner dan ik gedacht had, maar alle (giftige) dieren die in Australie leven waren te zien.
Na 3 dagen Noosa in RAINbowbeach aangekomen. Nou laat bow maar weg; 2 dagen regen... maar toen we naar Fraser Island gingen klaarde het gelukkig een beetje op en hadden we 1,5 dag regen en 1,5 dag zon. Frasereiland is het grootste zandeiland ter wereld. Dus ik dacht dat ik in de grootste zandbak ter wereld aan zou komen, viel even tegen.. er was meer bos/regenwoud dan strand/zand. Maar wel mijn eerste 4x4 ervaringen opgedaan. Met 60km/u over het strand gereden en de nodige binnenlandse weggetjes met flinke hobbels en los zand. Een supergave ervaring! En we hadden een erg gezellige groep. Gekampeerd, primitief gekookt, gaten gegraven en de gaten als toilet gebruikt en ons voedsel veilig moeten stellen voor de Dingo's! Lake McKenzie was het hoogtepunt, een helderblauw meer omringd door de groene bossen. Het water is zo puur dat je al zwemmend kon drinken!

In Town of 1770 (het jaar dat kapitein Cook Australie ontdekte) 3 uur lang op een chopper gereden. Brede grijns op mijn gezicht, wind in de haren en vliegjes in de ogen. Maar zoooo gaaf. Net het gevoel of je op een motor rijdt, heuveltje op en heuveltje af met 80 km/uur. Onder het genot van fish&chips van de zonsondergang genoten en toen in een lange rij (35 choppers) weer teruggereden.

Het was de bedoeling dat ik de nachtbus naar Emu Park zou nemen, de bus had 2 uur vertraging, waardoor ik de aansluiting naar Emu Park had gemist en ik noodgedwongen met 5 anderen de nacht op een benzinestation door moest brengen. De volgende ochtend uiteindelijk toch op mijn bestemming aangekomen en de volgende dag Great Keppel Island bezocht. Honderden vlinders verwelkomden ons en een parelwit strand, zon, koraal en vis! Een heerlijke relaxte dag; gesnorkeld en gezont! Wederom de nachtbus, ditmaal de aansluiting gehaald en nog iets slaap kunnen pakken in Airlie beach aangekomen.
De afgelopen 3 dagen op een zeilboot doorgebracht. De eerste keer snorkelen was alsof je in een aquarium was beland, zo ontzettend veel vis en heel dichtbij! Helaas was het water niet zo helder, tgv de cycloon enkele weken geleden. Tijdens onze lunch de tweede dag stak er een sterke wind op en vloog het voedsel door de lucht en was bijna iedereen zeeziek. Maar aangekomen op whitehavenbeach was iedereen dat weer vergeten; een paradijs; wederom parelwitte stranden en helderblauw water.
Drie prachtige dagen!

Morgen ga ik nog voor een laatste keer duiken, beroemde shipwreck vlakbij Ayr. Dan maandag en dinsdag naar Magnetic Island en als een haas door naar Cairns om zaterdag mijn vlucht te halen. En als de vulkaan geen roet in het eten gooit kom in zondagochtend om 6.25 uur aan op Schiphol.
Deze week dus nog volop genieten! En zie jullie snel!!
Liefs Jorien

  • 01 Mei 2010 - 06:14

    Sandra:

    Hoi Jorien,

    Ik zal je mailtjes vanuit Australie wel mssen hoor! Het roept toch ook wel weer herinneringen op.

    Wat zal je laatste week idd dubbel zijn. Ik hoop je gauw te zien en hoor graag je verhalen.

    Heel veel plezier nog
    xxx San en natuurlijk ook van Remco en Joy


  • 01 Mei 2010 - 08:15

    Jacobien:

    Nog een hele fijne week daar in Down Under en een plezierige en voorspoedige terugreis.

    Heel veel groeten,
    Thom, Ralf, Floris & Jacobien

  • 01 Mei 2010 - 09:03

    Monique Willemsen:

    Genoten van al je verhalen.
    Dit pakken ze je nooit meer af.
    Kan me voorstellen dat het vreemd voelt dat het einde van je reis nu echt gaat naderen. Wat is dat snel gegaan.
    Blijf lekker intens genieten en alvast een goede terugreis toegewenst!
    Tot ziens kunnen we nu weer zeggen!
    Groetjes, Monique.

  • 02 Mei 2010 - 09:36

    Corry:

    Haj Jorien,
    Genoten van je verhalen,welkom terug in holland.Zien we je terug in het ziekenhuis??????
    tot ziens.Corry A2

  • 03 Mei 2010 - 10:00

    Elise:

    hee speedy gonzales, vanwaar de haast? alsof je je niet allang hebt voorgenomen terug te komen daar ;-)))) ? nou, probeer ondanks de dubbele gevoelens extra te genieten van elke seconde en weet dat heel holland je met open armen 'terugneemt'. goeie reis!!
    liefs elise

  • 05 Mei 2010 - 18:37

    Rienk@stina:

    Hey Jorien,
    Ik heb net je moeder aan de lijn gehad en ze is zoooo blij dat je zondagochtend weer thuis komt ! En je vader schreef in februari al dat hij het nu wel lang genoeg vond! Wat jammer dat ik je site niet eerder heb ontdekt want ook wij waren in Australie en we hadden elkaar echt tegen kunnen komen. Ik heb echt om me heen gekeken maar ik kon je niet vinden :). Wat een geweldig land he en zo te lezen heb jij er ook echt van genoten !! Ik ben benieuwd naar je verhalen! Want op veel plekken waar jij bent geweest waren wij ook !! Heel veel plezier nog de laatste dagen Down Under en een hele goede terugreis gewenst !
    see you !!!
    groetjes van Rienk en Stina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Ballina

Jorien

Actief sinds 25 Maart 2009
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 18927

Voorgaande reizen:

29 Mei 2009 - 09 Mei 2010

Backpacken door Australië en Nieuw Zeeland

27 Februari 2007 - 24 Mei 2007

Namibië

Landen bezocht: