Roadtrip Alice Springs - Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Jorien Roelofs - WaarBenJij.nu Roadtrip Alice Springs - Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Jorien Roelofs - WaarBenJij.nu

Roadtrip Alice Springs - Darwin

Door: Jorien

Blijf op de hoogte en volg Jorien

06 Juli 2009 | Australië, Darwin

Hoihoi!

Na een 2,5 daagse roadtrip en 1500 km ben ik aangekomen in het warme Darwin. Het is hier rond 33 graden en een enorm verschil met Alice Springs.
In Alice heb ik eerst nog een gratis didgeridooles gevolgd. Wat is dat moeilijk zeg! Maar ik kreeg er wat geluid uit...

De roadtrip was niet echt supergaaf, maar wel leuk om zo door de outback te rijden. Onderweg grote roofvogels gezien en veel dode kangaroo's, ik blijf wachten tot ik er een zie in het wild en levend!!
De plaatsjes onderweg stelden niet veel voor, maar ze proberen van niets iets te maken. Zo beweren ze op een plek altijd UFO's te zien en maken ze op een andere plek een boom vol met slippers, geld en bierflesjes..

Op de eerste dag zijn we de steenbokskeerkring gepasseerd.
Na een prachtige zonsopkomst bij Devils Marbles veel gereden. Devils Marbles is ook een heilige plek voor de aboriginals, maar zij willen het graag delen met de toeristen, dus mochten we op de rotsen klimmen. Op het eind van de dag gezwommen in een rivier, heerlijk! Ik was wel een beetje bang voor krokodillen en achteraf terecht. Want we hebben een nachtwandeling gemaakt en ongeveer 100 meter verderop lagen de krokodillen. We konden alleen rode reflecteren ogen zien mbv een zaklamp maar toch!
Ook een bushsnake, garnalen, wallabies en canetoads. De canetoads zijn een soort kikkers die het land binnengebracht zijn door boeren. De canetoads aten het ongedierte van de sugercanevelden. Achteraf blijken de canetoads zeer giftig te zijn voor de andere dieren en zijn ze nu een ware plaag en maakt iedereen ze dood. Een beetje simpel gedacht door de boeren dus en nu een groot probleem.

Beide nachten hebben we weer in swags geslapen en die sterrenhemel is zo mooi! Met zuiderkruis en de melkweg.
De laatste dag zijn we top begonnen. We hebben gezwommen in een rivier met een constante temperatuur van rond de 34 graden! Dit komt door vulkanisch gebied. En een chemische reactie met het water. Het was super om daar te zwemmen met palmbomen ed om je heen!
Na weer wat uurtjes in de auto aangekomen bij Edith falls. Na een flinke klim daar heerlijk gezwommen. Het blijft ongelooflijk hoe mooi en afwisselend Australie is.

In Darwin weer wat vrienden uit Cairns ontmoet en ben nu bezig om een auto te kopen. Dat is zo moeilijk, omdat wij absoluut geen verstand hebben van wat een goede auto is en het moeilijk is om mensen te vertrouwen. Dus goed zoeken..

Gisteren zijn we nog naar de Sunsetmarket geweest. Eerst de zonsondergang, samen met honderden andere mensen, bekeken op het strand en toen over de markt gestruind. Ongelooflijk zoveel mensen, maar wel lekker en goedkoop eten daar!

Hopelijk vertrek ik binnenkort met een eigen auto richting Perth. De bedoeling is om lekker rustig de westkust te verkennen. Maar de verhalen volgen uiteraard!

De foto's staan weer op www.joriendownunder.mijnalbums.nl

• 06 Juli 2009 - 09:11

Elise:

heeey jo, nou de foto's zien er voor europese begrippen toch niet verkeerd uit hoor.. pas je wel op voor al die vieze beestjes, we willen je graag inclusief alle ledematen terug!! veel succes met de auto, ik zeg kijk vooral naar de kleur en hoe hard de radio kan, de rest doet er niet toe;-) genietze! X

• 06 Juli 2009 - 17:12

Alice Haagen:

Hallo Jorien. Volgens mij is en wordt het een super vakantie zo te lezen. Veel succes met het kopen van een auto en nog heel veel plezier. Liefs Alice

• 07 Juli 2009 - 11:56

Thea Van Riele:

Hoi Jorien,

Leuk om je verhalen te lezen wat jij allemaal meemaakt.
    Hier regent het nu erg hard.
    Tot de volgende keer.
    Groetjes.

• 07 Juli 2009 - 16:48

Ingrid:

Hallo nicht,
    wat leuk om jouw verhalen steeds te lezen en jouw foto's te bekijken.(Serra vindt het nog steeds leuk) Succes met het zoeken naar een goede auto en nog veel reis plezier. Doe voorzichtig onderweg naar Perth.
    veel liefs je nicht