Roadtrip is begonnen! - Reisverslag uit Kununurra, Australië van Jorien Roelofs - WaarBenJij.nu Roadtrip is begonnen! - Reisverslag uit Kununurra, Australië van Jorien Roelofs - WaarBenJij.nu

Roadtrip is begonnen!

Door: Jorien

Blijf op de hoogte en volg Jorien

21 Juli 2009 | Australië, Kununurra

Hey allemaal,

heel goed nieuws, want alweer 2 weken geleden hebben we (Maria, het Deense meisje die ik in Cairns ook al had ontmoet) een rode Ford Falcon gekocht, met goede CD-speler.
We zijn vrij snel vertrokken uit Darwin, omdat er niet veel te doen was.
Eerst naar Litchfield gereden. Dit is een national park met veel prachtige watervallen. Daar hebben we onder andere een nachtwandeling met 2 australiers gemaakt.
De aussies zijn uitermate vriendelijk en vinden de backpackers geweldig. Altijd even snel een praatje met een goed advies wat we zeker moeten gaan zien. Het enige is wel, 'no worries' is het antwoord op alles, ook als het gaat om zwemmen in meertjes waar ook krokodillen pootje baden...

Na Litchfield zijn we naar Kakadu national park gereden. De eerste camping was meteen al geweldig, want de kangaroes hopten om ons heen en tijdens een wandeling verschillende kakatoes en papegaaien gezien.
In Kakadus heb ik verschillende (gratis) wandelingen onder begeleiding van een gids gedaan.Hierdoor heb ik zo'n ander beeld van aboriginals gekregen, zoveel positiever dan in Alice Springs!!
Ze delen het land met de aboriginals. De aboriginals zijn trots op hun land en willen dit delen met de toeristen. Tijdens een van de wandelingen heb ik verschillende salties gezien, de zoutwaterkrokodil, de meest agressieve. Mooi om te zien hoe ze aan het vissen waren, vooral omdat we het vanaf een veilige afstand konden aanschouwen!

Daarna via een erg hobbelige gravelroad naar Gunlomfalls gereden en daar gewandeld met de eigenaars van het land. Trotse aboriginals. Hoe kan je beter een beeld krijgen van hoe ze leven... De trots die ze hebben en de manier van omgaan met de natuur is echt geweldig! Een van hen kon bijvoorbeeld geen kinderen krijgen en haar zus heeft haar 2 kinderen gegeven. Toch bijzonder!
Daarnaast leren de aboriginals veel van de onderzoekers in het gebied en andersom. Er was bijvoorbeeld een gebied gevonden met veel uranium. De aboriginals wisten alleen dat het een gebied was die je niet moest bezoeken, want het maakt je ziek. De onderzoekers hebben de grond verwijderd, maar dit wilden de aboriginals niet, want dat geef je de vuile grond aan iemand anders. Nu wordt de grond weer teruggestort. Want je kan die rotzooi niet aan anderen geven. Dit hoort bij jouw grond.

Na 3 nachten Kakadu naar Katherine gereden. De nachten zijn voor ons gevoel behoorlijk koud. Dit maakte de hotspring (wederom zwemmen in water met een temperatuur van 32 graden) des te aangenamer in de ochtend!
Daarna richting de westkust gereden en gestopt bij Loch Argyle. Een van de grootste meren van Australie en ongelooflijk mooi! Zo mooi dat we besloten daar 2 nachten te blijven.
Nu zitten we in Kununurra, ruim 1000 km van de westkust. We nemen lekker de tijd voor we naar het zuiden gaan, want het is daar momenteel winter en behoorlijk koud en regenachtig.
Inmiddels ruim 1700 km gereden met de auto en hij bevalt prima. We slapen in een klein tentje, waar ik nauwelijks gestrekt in kan liggen. Maar genieten met volle tuigen van dit mooie land.
Het lukt helaas niet om foto's op de site te zetten. Maar ik stuur een DVD naar huis met daarop de eerste 450! foto's. Dus voor degenen die geinteresseerd zijn... (sorry paps en mams..)

Nou bedankt allemaal weer voor de mails ed! Blijven sturen! Tot de volgende keer! x

• 21 Juli 2009 - 10:50

Talitha Kando:

hoi Jorien!

Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!
    Wat een superverhalen allemaal! Lijkt me echt helemaal geweldig!
    Hier in Holanda gaat het allemaal wat rustiger, kwakkelig weer, weinig aan. In het DZ blijft het druk, as usual!
    He, blijf lekker genieten, en tot later!

Groeten, Talitha Kando

• 21 Juli 2009 - 15:47

Mark:

Goh, het lijkt er op dat je een nieuw stopwoord hebt.. Geweldig of fantastisch.. :P Dit doet mij vermoeden dat je het wel naar je zin hebt!!

Ook hier gaat alles goed hoor! :D

Groet Mark

• 22 Juli 2009 - 11:49

Ingrid:

Hallo nicht,
    Wat goed dat je een auto heb gekocht zelf met cd speler. (heb je wel een cd?). Wij wensen je nog veel plezier en succes met het reizen en tot het volgende verhaal.
    liefs je nicht en familie

• 26 Juli 2009 - 20:26

Anneke Ten Hove:

Hey Jorien!

Leuke verhalen zeg! Had al even niet gekeken en nu dus een paar verhalen achter elkaar gelezen, heerlijk! Hoop dat je nog veel meer moois gaat zien! Geniet ervan!

x Anneke

• 01 Augustus 2009 - 16:29

Marij Uit Leeuwarden:

Hallo Jorien ik heb ademloos je verslagen gelezen en je foto's bekeken. Uit je verslagen te horen bevalt het leven je daar wel, zo "ongepland" te trekken. Het dooet me een beetje aan het "Camperleven" denken, maar zo ver weg aan de andere kant van de aardbol is ytoch wel anders.Groet en geniet er van.

• 02 Augustus 2009 - 12:20

Thea Kemper:

Hallo Jorien,
    Wat schrijf je leuk, ik geniet gewoon met je mee. Wat fijn dat je het zo goed naar je zin hebt. Ik was nog bang dat je erg heimwee zou krijgen, maar je hebt genoeg mensen om je heen zo te horen.
    Nog een hele fijne tijd!

• 08 Augustus 2009 - 15:56

Anne-Marie (F5):

Hoi Jorien

Wat indrukwekkend allemaal. Erg leuk om te lezen!
    Geniet er van, maar dat doe je ook wel zo te lezen en zien...

Groetjes Anne-Marie

• 09 Augustus 2009 - 17:44

Kristel Uit Deventer:

he jorien,

ik lees het al, je hebt het daar geweldig en blijft nog wel even...nou geniet er maar lekker van

Groetjes
    Kristel

• 10 Augustus 2009 - 10:41

Elise:

hee jo! zo, ik ben weer terug vakantie, kinderkamp, ziekte en weekendje kamperen met B en dacht es ff weer m'n waarbenjij.nu contacten bijwerken.. in de verwachting dat ik van jou toch minstens 3 verhalen en 100 foto's zou hebben gemist. maar wat is dit, het is er slechts 1;-)?? naja, een teken dat je je goed vermaakt, denk ik.
    maarehh, zonder foto's vertrouw ik t niet helemaal hoor. in namibie verscheen je ook ineens met n rasta-coup, dus t zou me niet verbazen als je je door die abo's stiekem al 'n kangoeroebotje door je neus hebt laten piercen of wat strijdkreten op de borst hebt laten graveren, haha. nou, zolang je maar voorzichtig bent met krokodillen! geniet er weer van meid, veel liefs uit nijmegen!!