(Zuid) west Australie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jorien Roelofs - WaarBenJij.nu (Zuid) west Australie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jorien Roelofs - WaarBenJij.nu

(Zuid) west Australie

Door: Jorien

Blijf op de hoogte en volg Jorien

05 Oktober 2009 | Australië, Sydney

Hoi allemaal!
Alles goed in het herfstige Nederland? Hier wordt het (eindelijk) weer beter weer! We hebben behoorlijk wat regen gehad, maar nu afgelopen 2 weken heerlijk weer, rond 20 graden en volop zon!

Ondertussen zijn Maria en ik, ter afsluiting van ons avontuur naar Margaret River geweest.
Maar voordat we daar heen konden rijden, hebben we eerst ZELF de accu vervangen!
We hebben heerlijk genoten van de wijnregio.. goede wijn, chocoladefabriek, noten en granen fabriek en olijvenfabriek. En in elke fabriek kon je gratis de producten proeven... hmmm!!
Na 2 dagen is Maria per bus terug gegaan naar Fremantle om te werken en heb ik een week alleen rondgereisd met de auto.
Het was echt een heerlijke week, veel gewandeld, genoten van de groene omgeving (die regen is toch nog ergens goed voor..). Op een camping werd ik uitgenodigd door een grote groep 'grey nomads', zoals ze zichzelf noemen, om met hen te kletsen, aangezien ik alleen was. Was erg gezellig en de volgende ochtend met een van de vrouwen van de groep een wandeling gemaakt en oog in oog gestaan met een paar wallabies!
Heb in Porongurup NP ook 15 km gewandeld en daar 3 flinke bergen beklommen, met een prachtig uitzich!
Na 1000 km alleen gereden te hebben had ik zuid-west Australie zo'n beetje wel gezien en ben ik terug gegaan naar Fremantle.
Daar de familie gedag gezegd, zij gingen op vakantie.
Nu heerlijk 1,5 week genoten van een huis, bank en DVD speler!
Afgelopen zondag heb ik ruim 45 km gefietst, naar Kings Park en terug langs de rivier. De laatste 10 km was wel heftig, na 4 maanden geen sport en het heuvelachtige landschap hier... Maar had niet eens spierpijn!

Verder ga ik woensdag as beginnen aan een 3-daagse treinreis! Heb de trein geboekt van Perth naar Adelaide en kom daar vrijdagochtend aan.
Dus dan splitsen Maria en ik definitief op.
We dachten de auto aan een vriend te kunnen verkopen, maar helaas wilde hij haar toch niet kopen.. Maar Maria heeft genoeg tijd om de auto hier te verkopen, dus hopelijk krijgen we er nog een leuk bedrag voor!

Daarnaast heb ik zojuist ook voor een prikkie een retourtje New Zealand geboekt. Voor ongever 250 euro vlieg ik 3 november naar Auckland en 22 december terug naar Melbourne. Ik heb dan 7 weken, heb er helemaal zin in!!

Tot slot nog even een korte samenvatting van onze West Australie reis:
- bijna 10.000 km gereden!
- in 11 weken
- wallabies, kangeroes, emu's, krokodillen, parkieten, papegaaien, spinnen, slangen, haaien, vissen, zeeslangen, dolfijnen, krabben, schildpadden gezien
- 8 Nationale Parken bezocht, waarvan Kakadu en Porongurup letterlijk en figuurlijk de 2 uitersten waren (in afstand, grootte, groen/droog)
- 2 keer autopech, 0 lekke banden (zijn nu overigens totaal versleten..)
- 5 adressen door heel Australie
- 1 paar slippers
- heel wat liters koffie, goon en grammen (kilo's?) chocolade(taart)..

Kortom een ontzettend mooie afwisselende reis. Maar ben nu wel toe aan en nieuw avontuur!

De foto's staan weer op www.joriendownunder.mijnalbums.nl

Liefs Jorien

  • 05 Oktober 2009 - 07:48

    Jacobien:

    Hey Jorien,
    Weer een leuk verhaal en prachtige foto's.
    New Zealand zal je ook zeker bevallen. Neem voor het Zuider eiland ruim de tijd.
    Groeten,
    Ralf,Floris,Thom&Jacobien

  • 05 Oktober 2009 - 10:07

    Henja:

    Jorien! Ik moest even een paar maanden van je reis inhalen. Wat maak je veel mee. Wat ontzettend stoer van je dat je alleen op pad bent geweest. Moet een bijzondere ervaring zijn geweest.

    Geniet lekker van Nieuw Zeeland! Ik ben erg benieuwd wat je daar van vindt na zo veel van Australië gezien te hebben.

    Veel plezier!

    Liefs,
    Henja

  • 05 Oktober 2009 - 11:17

    Elise:

    heee jo, mooi verhaaltje weer! en al een aardige checklist opgebouwd als je zo de tussenstand bekijkt.. krokodillen, autopech, alsof 't niets is.
    hoe bevalt het alleen reizen? aan de ene kant lekker je eigen gang gaan, maar het lijkt mij toch ook wel fijn om al die mooie ervaringen met iemand te kunnen delen. er komt vast weer gauw een leuke reisgezel op je pad! kijk al weer uit naar je volgende avontuur, liefs elise

  • 05 Oktober 2009 - 18:52

    Anders En Jeanine:

    Lieve Jorien, goede reis verder. Geniet er maar van!
    Liefs van Anders en Jeanine

  • 06 Oktober 2009 - 17:59

    Peter:

    ha die jorientje wat een leuk verhaaltje heb je er weer van gemaakt heb na ons laatste msn gebeuren echt geprobeert om de foto s te kunnen bekijken maar om de een of andere duistere reden krijg ik het niet helemaal voor mekaar ik doe als je ooit trug komt wel een keer de foto s bekijken want ik wordt er niet veel wijzer van trouwens de verhalen vindt ik leuk om te lezen en de foto s van alle leuke dingen die je doet die denk ik er wel bij geniet er nog van groetjes

  • 06 Oktober 2009 - 18:29

    Peter:

    hallo nicht het is al weer 25 minuten geleden dat we wat geschreven hebben en dachten laten we maar gauw weer wat schrijven heb net onder begeleiding van je nicht nogmaals geprobeerd om de foto s nogmaals te proberen te bekijken en wat dacht je het is ons gelukt en we hebben de foto s bekeken echt leuk om de foto s toch te kunnen bekijken en ze niet te hoeven te bedenken hoe het er uit zal zien verheug me nu al op het volgende verhaal en de foto s groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Jorien

Actief sinds 25 Maart 2009
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 18920

Voorgaande reizen:

29 Mei 2009 - 09 Mei 2010

Backpacken door Australië en Nieuw Zeeland

27 Februari 2007 - 24 Mei 2007

Namibië

Landen bezocht: