Kiezen tussen goed, beter en best - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jorien Roelofs - WaarBenJij.nu Kiezen tussen goed, beter en best - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jorien Roelofs - WaarBenJij.nu

Kiezen tussen goed, beter en best

Door: Jorien

Blijf op de hoogte en volg Jorien

15 September 2009 | Australië, Sydney

Hoi allemaal,

de afgelopen 2 weken heb ik vooral werk proberen te zoeken en nagedacht hoe en wat ik verder van Australie en New Zealand wil zien.

Afgelopen donderdag en vrijdag had ik een trial in een lunchbar op het industrieterrein hier om de hoek. Ik had nauwelijks een sollicitatiegesprek, het enige wat de baas van mij weet is mijn telefoonnummer en dat ik uit Nederland kom. Hij kan zelfs mijn naam niet onthouden en noemt me Jo. prima.. Werd meteen aan het werk gezet, moest leren koffie zetten, broodjes smeren, klanten serveren, bestellingen opnemen, afrekenen, prijzen uit mijn hoofd leren. En dat met 0,0 horeca ervaring. Was behoorlijk moe na 2x 4 uur werken.. Moet zeggen: het was een bijzondere ervaring! Hij heeft me cash in hand betaald en zou me maandag terug bellen of hij me een baantje gaf of niet. Hij moet me nog het nodige leren en wist niet zeker of hij daar zijn tijd aan wilde besteden.
Dat gaf mij mooi de tijd om na te denken of ik dit baantje wel wilde. Want het is 5 dagen 4 uur per dag. Niet echt ideaal dus.
Daarnaast had een backpackersuitzendbureau een fulltime baan in Dunsborough als housekeeper.
Maar na 5x daar achteraan gebeld te hebben en nooit teruggebeld te worden had ik er geen vertrouwen meer in.
Daarnaast heeft de baas van de lunchbar tot nu toe (het is dinsdag 11.30 uur) ook nog niet terug gebeld. Weet niet wat ik moet denken van de werkgevers hier in australie, maar voel me niet echt serieus genomen!
Gelukkig heeft Maria wel een baantje in een fish & chips restaurant. Zij kan tot nu toe helaas ook nog maar 15 uur per week werken..Maar dat wordt waarschijnlijk meer als het hoogseizoen begint.

Heb het weekend ook gekozen tussen goed, beter best: (wat me meerdere slapenloze nachten heeft gekost..)
goed; werken in de lunchbar en begin november naar New Zealand en Kerst met Maria vieren in Australie
Beter; Zuid-west australie ontdekken, wat langer naar New Zealand en na Kerst verder met Maria en auto naar Oost Australie
Best; Zuid-West Australie 'alleen' ontdekken, dan auto verkopen, met de trein naar Adelaide, dan verder zien (en vanuit Melbourne? naar New Zealand.)

Gisteren hebben we samen besloten om de auto hier in Perth te verkopen en dat ik voor keuze 3 ga; best!
Spannende uitdaging, vooral omdat het nu wel echt dichtbij komt dat we op gaan splitsen. Hopelijk kan Maria hier flink wat geld verdienen zodat ze ook verder Australie kan ontdekken.
Daarnaast zijn de vliegtickets naar New Zealand veel goedkoper aan de Oost kust en 'verspil' ik hier nu geen tijd.
We wilden nog 3 dagen samen reizen en hadden bedacht om vanmiddag te vertrekken richting Margaret River. Nu wilde ik vanochtend boodschappen gaan doen, met de auto, wil hij niet starten... Heeft hij gehoord dat hij verkocht gaat worden...?? Hopelijk is het een lege accu, maar twijfel nu wel of ik dan alleen met de auto weg moet gaan. We zullen wel zien! Anders kan ik altijd nog met de bus.

Daarnaast zijn we afgelopen week ook een dagje in Perth geweest. De stad is okee, het zijn gewoon nieuwe steden, maar leuk om wolkenkrabbers te zien en paar rondjes in 'the wheel of Perth' te maken en alle toeristen ons gebel te laten horen..

Verder heeft Maria de familie waar we verblijven en mij het traditionele Deense Kerstmaal laten proeven. Ze eten dit elk jaar; gezoete aardappelen, varkensvlees met huid uit de oven, appels met bessenjam en rode kool. Lekker! Maar om dit nou elk jaar te eten..

De foto's staan weer op: www.joriendownunder.mijnalbums.nl

Jullie horen wel wat er de komende dagen/weken gaat gebeuren!

  • 15 September 2009 - 17:44

    Henk:

    Hey,
    Leuke foto's! En waar heb je die Cygnet foto vandaan??? Die Jurien is ook wel grappig, maar je snapt dat ik wel wil weten waar en wat die australische cygnet is.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Jorien

Actief sinds 25 Maart 2009
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 18934

Voorgaande reizen:

29 Mei 2009 - 09 Mei 2010

Backpacken door Australië en Nieuw Zeeland

27 Februari 2007 - 24 Mei 2007

Namibië

Landen bezocht: