GREAT Ocean Road, Melbourne en boerderij.. - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van Jorien Roelofs - WaarBenJij.nu GREAT Ocean Road, Melbourne en boerderij.. - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van Jorien Roelofs - WaarBenJij.nu

GREAT Ocean Road, Melbourne en boerderij..

Door: Jorien

Blijf op de hoogte en volg Jorien

24 Oktober 2009 | Australië, Warrnambool

Hoihoi!
De great ocean road was prachtig!
Maar voor die trip 'moest' ik nog even de wineries uitproberen; om 10.30 uur eerste testglas en na 4 wineries en een prima lunch kon je de alcohol wel voelen.. maar gelukkig werden we netjes voor het hostel weer afgezet!
Adelaide zelf was wel een aardige stad, vooral de markets en chinatown. Ben echt verbaasd over het amerikaanse australie, ontzettend veel fastfood restaurants en alles is take-away..
Op zaterdag vetrokken richting Melbourne, via the Grampians NP en de great ocean road (weer iets van de lijst van moet-je-gezien-hebben-als-je-in-australie-bent-geweest-lijst)
The Grampians viel mij een beetje tegen, wel een mooie korte wandeling gemaakt met een wijds uitzicht.
En toen the great ocean road, ontzettend mooi! En we hadden gelukkig droog weer, het weer is vaak regenachtig. We hebben onder andere Londonbridge (geen verbinding meer met vaste land) gezien, twelve aposteles (het zijn er nog 8..)
Nog flink wat jaren en deze rotsen in het water staan er niet meer, beetje bij beetje valt er iets om, vanwege erosie! Dus hup allemaal naar australie!
In Melbourne aangekomen had ik 1 dag en sliep ik in een groot hostel (vond er helemaal niets aan, zo moeilijk om nieuwe mensen te ontmoeten)Beetje door Melbourne heengelopen en van de zon genoten. Moet na New Zealand zeker de stad verder ontdekken. Inmiddels ben ik per trein weer 3 uur terug gereisd richting Adelaide. Tijdens de reis aan de westkust ben ik een familie tegengekomen die ons had uitgenodigd om langs te komen. Ze wonen op een gigantische boerderij met 12.000 schapen en 1200 koeien, voor het vlees. Daarnaast nog flink wat hectares graanvelden. Heb hier (wederom) een eigen huisje, op 8 minuten loopafstand van hun huis. Ik eet met de familie en ze stonden erop om me ook per week salaris te geven, ondanks dat ik dat eigenlijk niet wilde..
Dus de afgelopen 2 dagen (eindelijk) weer eens gewerkt, traktors schoonmaken, grasmaaien (met zo'n grote zitgrasmaaier), bladeren uit de goot halen, groenafval met quadbike wegbrengen. Echt een leuke ervaring. En enorm veel geluk dat ik deze mensen heb ontmoet. Helaas kan ik niet zo lang blijven, want over 2 weken zit ik alweer in New Zealand! Maar ze hebben me ook alweer uitgenodig voor Kerst, dus wie weet.. en kan dan misschien van hun zwembad en tennisbaan genieten.

Deze keer heb ik een aantal foto's geuploaded op deze website!

  • 25 Oktober 2009 - 10:27

    Oma Sini:

    Hallo Jorien
    Super enthousiast over jouw laaste brief, voorgelezen door Jacobien.
    Meid, wat bof je toch enorm. Veel geluk verder en heel veel liefs van je Oma.

  • 25 Oktober 2009 - 15:04

    Thea Van Riele:

    Ha die Jorien,
    Nu eens weer echt aan het werk? Zal wel wennen wezen. Maar zo te horen heb je het nog prima naar je zin.
    Geniet nog van alles.
    Groetjes Thea

  • 27 Oktober 2009 - 18:59

    Ingrid:

    Hallo Nicht,
    Wat leuk dat je bij een familie kunt werken.
    Ik wens je veel plezier voor over 2 weken in nieuw zeeland.
    groetjes je nicht

  • 27 Oktober 2009 - 20:52

    Mineke Wichers:

    Hallo Jorien,

    Vanavond al je verhalen gelezen,wat een geweldig e reis en wat heb je al veel beleefd!
    Vanuit mijn luie stoel reis ik zo met je mee naar New Zealand,ben benieuwd wat je daar allemaal weer meemaakt.
    Veel plezier en de hartelijke groeten,

    Mineke.

  • 28 Oktober 2009 - 15:38

    U Breurtie:

    Joo zusje!

    Wat een te gekke ervaringen allemaal zeg! Echt super.. Dat je aan een zwembad denkt tijdens kerst vind ik dan wel weer wat raar.. Hier moet ie maar wit zijn (A).

    maak er nog wat van en veel plezier in nieuw zeeland!

    Greets

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Warrnambool

Jorien

Actief sinds 25 Maart 2009
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 18923

Voorgaande reizen:

29 Mei 2009 - 09 Mei 2010

Backpacken door Australië en Nieuw Zeeland

27 Februari 2007 - 24 Mei 2007

Namibië

Landen bezocht: