Autopech - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Jorien Roelofs - WaarBenJij.nu Autopech - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Jorien Roelofs - WaarBenJij.nu

Autopech

Door: Jorien

Blijf op de hoogte en volg Jorien

12 Augustus 2009 | Australië, Exmouth

Jahoor, waar je in je achterhoofd bang voor bent gebeurde, 190 km van een servicestation; autopech!
We hielden een pauze en ik hoorde wat druppen, keek onder de auto en zag een flinke plas water. Een blik onder de motorkap liet zien dat er een slangetje los was. Bovendien kookte het water. Maria besloot om de waterdop te verwijderen, het stomst wat we konden doen, maar we hadden op zijn minst een prive hotspring...in the middle of nowhere...!!!
Ik in paniek dat de auto het nu helemaal niet meer zou doen en Maria don't start the car before he is totally dry!
Na enkele minuten kwamen er gelukkig 3 auto's, ik hield ze aan en ze stopten. Wij met ons geluk; bleken het 2 mechanics te zijn! Ze konden het 'goede' nieuws vertellen dat waarschijnlijk de headgaskets kapot zijn, maar we konden verder rijden, maar dan langzaam!
Dit gedaan en veilig in Onslow aangekomen. De auto vertoonde helemaal geen rare symptomen, behalve dat het water kookte. Gisteren heeft een mechanic de radiotor vervangen, deze bleek te lekken. Het koste ons flink wat geld, maar het lijkt nu opgelost!
Spannend, maar gelukkig een goed einde!

Verder veel gereden de laatste weken. We zijn nu in Exmouth, waar er weer een prachtig koraalrif moet zijn, dus dat wordt weer duiken/snorkelen!
Verder via Fitzroy Crossing gereden en daar Geiki Gorge bezocht. Daar een boottocht gedaan met een uiterst grappige aboriginal en een mooie gorge.
In Broome konden we weer genieten van shoppen, terrasjes en prachtig strand zonder krokodillen. We zaten ondertussen met smacht te wachten op post, maar nadat deze na een week nog niet gearriveerd was besloten we om verder te reizen.
Via Eighty mile beach, waar werkelijkwaar een onbeschrijflijk mooie zonsondergang was. (helaas weer een computer waarbij ik geen foto's kan uploaden).
Port Hedland viel tegen, het was alleen een mijnwerkersstadje. Maar hoogtepunt was; een uitkijktoren die vanwege roest gesloten was en een museum over mijning, wat een openluchtmuseum bleek te zijn met alleen 3 treintoestellen...
Maar daar een heerlijk luchtbed gekocht, na ruim een maand op een flinterdun matrasje had ik bijn decubitus op mijn heupen ontwikkeld en stond ik elke morgen met pijnlijke heupen op. Nu slaap ik prima!
Na Port Hedland doorgereden naar Karijini NP. Een park met prachtige gorges. Daar verschillende wandelingen gemaakt, waarbij je over smalle richeltjes loopt. Super om weer wat actiefs te doen, begin volleybal of iets actiefs behoorlijk te missen! Maar hebben nu een volleybal gekocht, dus wie weet wat beachvolleybal...
In Karijini ook in ijskoud water gezwommen, maar na de wandelingen was dit een welkome verkoeling!

Toen we in Onslow aankwamen bleek er een rodeo te zijn. We waren nog net op tijd om daar een uurtje van te genieten. We hadden beiden nog nooit zoiets gezien. Hoewel het wel zielig is voor de paarden en stieren, was het goed (leed)vermaak! Met leuke filmpjes en foto's als gevolg.

Nou dit lijkt me wel weer een aardige update. De foto's van de eerste 2 maanden in Australie zijn inmiddels aangekomen en paps is zo aardig om (volgens hem) de leukste op mijn website te zetten.
http://www.joriendownunder.mijnalbums.nl/
Veel plezier! En fijne vakantie!!

  • 12 Augustus 2009 - 09:12

    Elise:

    Hee meid, spannende update! Gelukkig is het goed opgelost en hoefden jullie niet op straat te slapen. Achja, wat obstakels op de route horen erbij he. Zolang je maar niet achter een vrachtwagen parkeert;-)

    Leuke foto's trouwens weer, tnx Henk! Goed geselecteerd, vooral die innige pakkerd van die kerel die daar ff jouw blokjes aan het tellen is;) More information please!!

    Nou, halsch und beinbruch maar weer.. Dikke kus!

  • 12 Augustus 2009 - 12:49

    Hilde:

    Hoi Jorien,

    Wat is het leuk om weer even je reisverslag te lezen. Wat moet je het geweldig hebben. Ik heb een tijdje niet kunnen volgen door de omstandigheden hier, maar ik hoop nu toch weer regelmatig je verslagen te kunnen lezen. Ondertussen ben ik bevallen(4 juli,via keizersnede) en heb een mooie dochter en zoon gekregen, Rozemarijn en Bram. We hebben al het nodige meegemaakt, maar dat vertel ik nog wel een keer.

    Ik hoop dat je nog echt een geweldige tijd hebt en zal je blijven volgen. Groetjes,
    Hilde

  • 12 Augustus 2009 - 17:21

    Henk:

    Hey Elise, wil je arme papa's niet nog meer d stuipen ophet lijf jagen met je vrachtautootje!! En die blokjesvoeler is (voor zover ik weet) geen Aussie (dat scheelt alweer! No kangeroos please!)

  • 16 Augustus 2009 - 12:03

    Mark:

    Pfoe, Ik ben net terug van mijn vakantie en dacht dat ik mooie dingen gezien had, Barcelona, Pampelona.. toch zie ik dan jou foto's weer en het blijkt dat ik maar weer een pretreisje van niets heb gemaakt.. Zus geniet er nog maar ff van!

    Greets je "kleine"broertje

  • 17 Augustus 2009 - 10:07

    Ingrid:

    Hallo nicht het was weer leuk om jouw verhalen te lezen en natuurlijk de foto's. Nog bedankt voor je sms'je voor de verjaardag van Serra. Super dat je daar aan gedacht heb.Nog veel plezier. liefs je nicht.

  • 17 Augustus 2009 - 10:10

    Ingrid:

    Hallo kleine broertje van mijn nicht, ben jij de volgende die gaat? Als ik jouw berichtjes steeds lees.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Exmouth

Jorien

Actief sinds 25 Maart 2009
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 18938

Voorgaande reizen:

29 Mei 2009 - 09 Mei 2010

Backpacken door Australië en Nieuw Zeeland

27 Februari 2007 - 24 Mei 2007

Namibië

Landen bezocht: