Haaien - dolfijnen - abseilen - Reisverslag uit Kalbarri, Australië van Jorien Roelofs - WaarBenJij.nu Haaien - dolfijnen - abseilen - Reisverslag uit Kalbarri, Australië van Jorien Roelofs - WaarBenJij.nu

Haaien - dolfijnen - abseilen

Door: Jorien

Blijf op de hoogte en volg Jorien

25 Augustus 2009 | Australië, Kalbarri

Hoi allemaal!

Jaja heb leuke weken achter de rug.
Begon met 2 geweldige duiken in Exmouth, met dank aan Rik (mijn broer) die mij daarover tipte.
Er waren daar zoveel haaien!! Op een gegeven moment moest ik gewoon wachten op mijn duikmaatje, omdat er een haai tussen ons in 'overstak'. Ze kwamen echt heel dichtbij, was soms gewoon eng hoe ze naar je keken.
Verder wederom veel vis. Dichte muren van gekleurde vissen, honderden, je kon er gewoon niet doorheen kijken. Ongelooflijk mooi!
Verder nog wat gesnorkeld in Exmouth, maar dat was niets vergeleken bij het duiken...

Daarna doorgereden naar Coral Bay, maakte zijn naam helaas niet waar, maar wel veel vis. En heb Maria van haar snorkelfobie af kunnen helpen, zodat we nu samen kunnen snorkelen!

Verder in Carnarvon genoten van een heerlijk visbuffet. Ja beetje vreemd om dat zo onder elkaar op te sommen. Maar de garnalen, krab en mosselen heb ik niet gezien tijdens het snorkelen...

En ik kan jullie blij maken, want we hadden zowaar regen. Een halve dag. We moesten schuilen in de wasruimte van de camping, want we hebben alleen een piepkleine tent en de auto. Maar met een boek kom je de ochtend wel door.

Gisteren in Monkey Mia dolfijnen gevoerd. We moesten ruim een uur wachten voordat de dolfijnen naar de kust kwamen. We stonden daar met ruim 100 man en ik was 1 van de 15 gelukkigen die een dolfijn een vis mocht geven!!

Vanochtend heb ik geabseild. 3x 20 meter en 2x 35 meter. Echt gaaf. Eerst keer was beetje eng, maar daarna... springend naar beneden!

We zijn bijna in Perth en Maria heeft geen geld meer, dus hopelijk kunnen we daar werk vinden. Jullie horen wel weer!

  • 25 Augustus 2009 - 11:42

    Monique Willemsen:

    Ha die wereldreiziger.

    Wat is het toch leuk om mee te genieten van al je avonturen.
    Dat zwemmen tussen de haaien lijkt me echter niks. Hadden ze wel net hun eten op?..anders zien ze jou toch als een lekker hapje, lijkt mij...IEK.
    Die onderwaterwereld is toch echt heel apart he en een wereld op zich. Volgens mij valt dat ook niet uit te leggen en moet je die schoonheid ervan gewoon zelf met eigen ogen zien.
    Nou, suc6 met het vinden van werk en heel veel plezier!!! Geniet van je vrijheid!
    Doei, doei, Monique.

  • 25 Augustus 2009 - 20:32

    Joke:

    hoi Jorien,
    Zo te lezen ben je een echte buitensporter, ik vind het geweldig hoor. Dat duiken zou niets voor mij zijn met al die haaien!! Abseilen lijkt me leuker.Volgens mij genieten jullie echt elke dag en elke dag is opnieuw een uitdaging. Heel veel succes op jullie doorreis naar Perth; ben zeer benieuwd wat je daarvan vindt. Alle goeds en pas goed op jezelf, Groetes Joke

  • 26 Augustus 2009 - 16:43

    Serra:

    ha die nichtje ben blij dat het je allemaal zo goed afgaat klinkt heerlijk hoe je het hebt daar zo maak er nog een hele leuke tijd van groeten en dikke kus serra

  • 26 Augustus 2009 - 19:12

    Elise:

    Gadverredamme Jo, hier hebben we net de sharkweek van discovery achter de rug..smerige beesten. pas maar goed op en niet in de ogen kijken he??;)
    Onze plannen om volgend voorjaar jouw kant op te komen worden trouwens steeds hardnekkiger dus blijf nog maar ff, wie weet kunnen we meeten in NZ!! Ik ga trainen nu, jij daar nog wel es een bal aangeraakt? Take care! Liefssss xx

  • 26 Augustus 2009 - 22:26

    Mark:

    Hee zus!

    Whow, nu weer een geweldig verhaal.. Heb op volleybal vandaag weer meerdere malen aan je (ex) teamgenoten moeten mededelen hoe tof je het daar wel niet hebt, en elke keer op de vervolgvraag wanneer ik dan weer zou gaan een "weet ik niet" moest antwoorden. Het lijkt er nu wel steeds meer op dat ik "ooit" ook nog die kant op ga.. Eerst jou maar weer "live" spreken!

    Zusje, hou je haaks, en heel veel plezier daar!

    Groet je (kleine) Broertje

  • 28 Augustus 2009 - 08:18

    Corry Sprangers:

    Hallo Jorien,wat heb je het daar leuk,en al verslaafd aan het duiken,geniet ernog maar volop van ,want de tijd gaat snel,Gr.Corry a2

  • 30 Augustus 2009 - 19:05

    Janine Beumer:

    Hoi Jorien,
    het ziet er allemaal super uit. Leuke foto's heb je gemaakt!
    Geniet ervan. Ik volg je berichtjes.
    Groetjes Janine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Kalbarri

Jorien

Actief sinds 25 Maart 2009
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 18940

Voorgaande reizen:

29 Mei 2009 - 09 Mei 2010

Backpacken door Australië en Nieuw Zeeland

27 Februari 2007 - 24 Mei 2007

Namibië

Landen bezocht: