Perth!! Goed en slecht nieuws - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jorien Roelofs - WaarBenJij.nu Perth!! Goed en slecht nieuws - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jorien Roelofs - WaarBenJij.nu

Perth!! Goed en slecht nieuws

Door: Jorien

Blijf op de hoogte en volg Jorien

02 September 2009 | Australië, Sydney

hoi allemaal,
even een korte update;
we hebben ons (eerste) reisdoel bereikt afgelopen zondag; Perth! En midden in het centrum genoten van koffie met chocoladetaart!
Wat een grote stad met wolkenkrabbers. Zijn we na al die kleine plaatsjes niet gewend. We hebben hier behoorlijk wat regen, maar goed onderdak.

Ik zal eerst maar met het slechte nieuws beginnen. Gisteren kreeg ik te horen dat mijn ouders de zware beslissing hebben moeten nemen om Ody, onze hond, in te laten slapen. Voordat ik naar Australie ging wist ik vrijwel zeker dat ik hem niet meer zou zien. Hij is ruim 14,5 jaar oud geworden en had behoorlijk wat ouderdomsverschijnselen. Maar dit kwam wel even hard aan en was verdrietig. Maar hij heeft gelukkig geen pijn hoeven lijden.

Het goede nieuws is dat we prinsheerlijk in een BED hebben kunnen slapen voor 2 nachten! We hebben een vriend bezocht die we in Cairns hebben leren kennen. Hij woont nu in een appartement en was zo aardig om ons uit te nodigen. Genoten van een huis, oven (zelfgemaakte pizza) TV met DVD en een bed! Wat een luxe na 2 maanden in een tent. En vooral met al die fikse regenbuien hier.
En nu verbijven we in een studio in aanbouw. Bij een oom van een vriendin van Maria. Wat een geluk hebben wij. Ze zijn echt heel vriendelijk en mogen van alles gebruik maken. En intussen strooien we onze CV's rond en hopen we werk te vinden.
We blijven ons verbazen over de gastvrijheid van de Australiers. En we mogen hier zo lang blijven als we willen! Eind van de week bouwen ze een toilet en douche in de studio en hebben we zo ongeveer een eigen huis... ongelooflijk he?
We zien wel hoelang we hier blijven...

  • 02 September 2009 - 08:28

    Janine Beumer:

    Gatsie wat erg om je hond in te moeten laten slapen. Vooral als je zo ver weg bent. Gelukkig heeft hij geen pijn hoeven te lijden.
    Wat een luxe om in een bed te slapen na zo'n tijd van 'tentleven' Geniet er maar even van!
    Hopelijk vind je snel werk!
    Groetjes,
    Janine

  • 02 September 2009 - 10:08

    Marij Leeuwarden:

    Hallo Jorien, Maandag had ik je moeder aan de telefoon en die vertelde het van ODY. Wat is de wereld toch klein dat je elkaar zo snel kan bereiken. Wat een fantastische reis maak jij en wat een ervaringen. Ik doe het wat dichter bij huis. Morgen vertrek ik met de camper naar Noord Frankrijk. Mark zal de eerste nacht dat hij in Leeuwarden is dus zijn eigen weg moeten zoeken.Groetjes en geniet Marij

  • 02 September 2009 - 18:14

    Elise:

    Heee meis, jammer te horen van Ody..lijkt me vervelend om dan zo ver weg te zijn, vooral raar als je weer terug komt denk ik. maar 14 is een respectabele leeftijd, ik weet nog dattie arriveerde.. "Mam, mag ik bij Jorien spelen?" > "Alweer??" Nou, hij heeft een mooi leventje gehad bij jullie!

    Succes met de sollicitaties, ben je op zoek naar iets medisch? Of is het criterium vooral een goed loon? komt vast goed, volgende mail vanuit het Hilton;)?
    Geniet van de luxe in jullie studio!! kusss

  • 04 September 2009 - 11:46

    Ingrid:

    Hallo nicht,
    Wat jammer van ody, ik had het nog niet gehoord via de familie tamtam.
    Ik wens je nog veel succes met het zoeken naar een baan.En veel plezier in Perth.
    groetjes ons.

  • 05 September 2009 - 17:27

    Jonanne:

    Hé Jo,

    Alles goed? Ongelofelijk wat een verhalen, zo slaap je in een tent, en zo heb je bijna een eigen huis! Heb je inmiddels al een baan gevonden? Zeker als een 'waitress', heb je altijd al een willen doen, toch?

    Wat sneu van jullie lieve hond, maar hij heeft een waardige leeftijd bereikt!

    Van hieruit nog een leuk bericht: ik ga weer een opleiding doen!! Ben aangenomen op afd. C2 als 'physician assistant in opleiding'. Je hoort nog wel een keer de details..

    Wens je veel succes bij alles daar en vergeet niet te genieten (hoef ik je vast niet te vertellen..).

    Liefs, Jo.

  • 11 September 2009 - 17:03

    Thea Van Riele:

    Ha die Jorien,

    We hebben net een feestje gehad want Anneke K. was 40 jaar in dienst; hebben met een solex rond getuft,was erg leuk.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt,dus je blijft nog wel een poosje??
    Veel plezier nog en tot een volgend verhaal.
    Groetjes Thea

  • 11 September 2009 - 17:12

    Thea:

    Enne .....nog bedankt voor je kaart van Jorien- Bay.
    Erg toepasselijk, was ik net vergeten te vertellen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Jorien

Actief sinds 25 Maart 2009
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 18938

Voorgaande reizen:

29 Mei 2009 - 09 Mei 2010

Backpacken door Australië en Nieuw Zeeland

27 Februari 2007 - 24 Mei 2007

Namibië

Landen bezocht: