Noord New Zealand! - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Jorien Roelofs - WaarBenJij.nu Noord New Zealand! - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Jorien Roelofs - WaarBenJij.nu

Noord New Zealand!

Door: Jorien

Blijf op de hoogte en volg Jorien

11 November 2009 | Nieuw Zeeland, Whangarei

Hoi allemaal!
Bedankt voor jullie geweldige reacties op mijn uitnodiging, heb ze met een brede grijns gelezen. Alleen jammer dat niemand down under komt..
Heb me prima vermaakt op de boerderij, met de quadbike verschillende kuddes schapen richting de boerderij gejaagd, om vervolgends de lammeren van de ooien te scheiden en de lammeren. Om mijn verpleegkundige vaardigheden een beetje te onderhouden mocht ik de lammeren voorzien van een injectie en een mooie oorbel. En degene naast mij (we stonden aan een soort lopende band) zorgde ervoor dat de mannetjes niet meer als mannen door het leven gingen en ze niet meer konden kwispelen, met wat gemekker als gevolg. Nooit bij stil gestaan dat lammetjes best moeten lijden voordat ze op je bord belanden. Maar de zondagse bbq met lam was heerlijk!
Vorige week dinsdag ben ik naar Auckland (New Zealand) gevlogen. Het is hier werkelijkwaar prachtig! Mooie groene heuvels en wederom mooie kustlijnen.
Na 3 dagen Auckland, oa Auckland museum bezocht wat erg interessant was met veel info over de Maori cultuur, had ik het daar wel gezien en ben ik met de bus naar het noorden gereisd. Toen we in Paihia aankwamen werden we op traditionele Maori-wijze ontvangen, de 'kus' met neus en voorhoofd en een lied.
De volgende dag met een 4x4 over 90 mile beach gereden, wat eigenlijk maar 50 mile is. Per paard legden ze 30 mile per dag af, het kostte hun 3 dagen om over het strand te reizen, er was alleen geen rekening gehouden met het feit dat via het strand reizen langzamer gaat dan via het land...
In Cape Reinga gezien hoe de Tasman sea en Pacific Ocean bij elkaar komen.
Na lang in de bus gezeten te hebben was het tijd voor wat activiteit; sandboarding. Moet zeggen dat dit wel de beste zandduinen waren, supersnel op mijn buik de duin af! Alleen de duin beklimmen is wat minder..
Aan het einde van de dag genoten van superlekkere fish&chips!!
Maandag had ik een gratis boottocht. De buurman van de familie op boerderij heeft een vriend daar in Paihia met een tourcompany. Weet niet hoe ik het steeds voor elkaar krijg... Maar met de snelste boot van Paihia the bay of Islands bekeken!
En gisteren gedoken!! Op een van de 10 beste duikspots volgens een magazine. Moet zeggen het was mooi, maar niet zo mooi als in Australie.
Het was behoorlijk koud, 16 graden, maar had 2 superlange duiken van meer dan een uur. We begonnen met een groep van 6, maar omdat ik zoveel lucht over had eindigde ik steeds met een privetour de laatste 10 minuten!
Ontzettend veel zeewier, schitterend koraal en vis!
Vandaag reis ik weer terug naar Auckland. Probeerde me net in te boeken voor de bus richting het zuiden, blijkt vol te zijn tot zaterdag... Dus zaterdag vertrek ik richting het zuiden!
Heb helaas geent tijd om foto's te uploaden, dus die houden jullie te goed!
xx Jorien

  • 11 November 2009 - 16:06

    Marga En Henk:

    Hadden nog even de hoop om de superjackpot te winnen en dan stiekem toch op je verjaardag te komen, maar helaas....2x 5 euro.....

  • 12 November 2009 - 15:39

    Anders:

    Ik heb ooit voor verpleegkudige geleerd, maar in mijn tijd behoorde het zetten van een oorbel niet tot de beroepsvaardigheden. En zeker niet in het Diaconessenhuis. Dat duiken lijkt me fantastisch, ook zonder jackpot zou ik graag een keer down under gaan. groetjes en geniet ervan, Anders

  • 15 November 2009 - 11:51

    Elise:

    jaaa jammer, keuzes keuzes.. ik zit nu met m'n neus in de wintersportbrochures, terwijl bij jou de zomer eraan komt. lijkt me echt apart om een keer 'buiten te kunnen zitten' met je verjaardag! even voor de vorm: je bent overigens ook uitgenodigd op judith en mijn 'samen sara-feest'volgend weekend:) hier hebben we ook heel lekkere sauvignon blanc hoor!! maar zal niet teveel voor je inslaan denk ik he?
    brian's ouders zijn nu trouwens naar tasmanie, ga je daar ook nog heen?
    ben benieuwd naar je nieuwste foto's! xx elise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Whangarei

Jorien

Actief sinds 25 Maart 2009
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 18944

Voorgaande reizen:

29 Mei 2009 - 09 Mei 2010

Backpacken door Australië en Nieuw Zeeland

27 Februari 2007 - 24 Mei 2007

Namibië

Landen bezocht: