2-1-BINGO~Jump!!! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Jorien Roelofs - WaarBenJij.nu 2-1-BINGO~Jump!!! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Jorien Roelofs - WaarBenJij.nu

2-1-BINGO~Jump!!!

Door: Jorien

Blijf op de hoogte en volg Jorien

30 November 2009 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Hoihoi,
de hoogste tijd voor een verhaal. Bijna 2 weken geleden heb ik het Noordereiland per boot verlaten en aangekomen op het Zuidereiland. De eerste overnachtingen waren in Abel Tasman NP. Een mooi park aan de kust, waar ik met een groepje een wandeling van ruim 25 km heb gemaakt! Voornamelijk langs de kustlijn en door het regenwoud.
Toen was het de hoogste tijd voor onze eerst party op het zuidereiland met als thema 'no clothes'. Wat niet betekende dat je naakt naar dit feest ging, maar je mocht geen kleren dragen. Ik was gekleed in vuilniszakken met marshmellowriem en ketting, daarmee won ik de eervolle 3e prijs. Twee jongens waren gekleed in hun backpack en de hoofdprijs ging naar een meisje gekleed als sneeuwbal. Veel drinkspelletjes, alcohol en lol.
De volgende ochtend had ik geen tijd voor een kater, want ging mijn eigen sieraad maken van koeienbot. En moet zeggen, het resultaat mag er best zijn, een mooi glanzend sieraad, nooit verwacht dat je dat van koeienbot kan maken. Rond het middaguur doorgereden naar Franz Josef Glacier. 's Avonds bingo gespeeld en zoals de titel al een beetje verklapt; ik had bingo en won 2 overnachtingen in Queenstown in een doublebedroom en een kroegentocht!
's Ochtends weer vroeg op om de hele dag te wandelen over de glacier. Ik zat in de eerste groep en wij maakten de nieuwe route. Elke dag moeten de trappetjes en het pad opnieuw uitgehakt worden. Met speciale spikyschoenen had je genoeg grip om de ijsberg op en af te gaan. Gemiddeld regent het 300 van de 365 dagen per jaar in dit gebied, maar wij hadden een stralend zonnige dag. Je begrijpt dat dit enorm ten goede kwam voor de foto's! Het ijs had een ijsblauwe kleur en door smalle gangetjes en aan touwen optrekkend de mooiste plekken van de glacier gezien. Een erg mooie, avontuurlijke dag!
In 10 jaar verschuift de glacier 1 km naar voren en weer 1 km terug! Ongelooflijk he!?
's Avonds had ik net iets te weinig geluk om met het spel papier-schaar-steen de bungyswing te winnen..
De afgelopen 3 dagen heb ik met een groepje in Wanaka gespendeerd. Een dorpje vlak voor Queenstown, in de bergen en aan de rand van een meer. Daar oa puzzlingworld bezocht met een groot doolhof en 3D schilderijen.
Ook een berg beklommen en de laatste dag gemountainbiked. Een speciale berg met alleen mountainbikeroutes en supergave afdalingen en soms rijdend langs de afgrond... Dit mountainbiken bevestigde wel even dat ik 6 maanden geen sport had gedaan...
Gisteren in Queenstown aangekomen. En daar moest ik er van mezelf aan geloven; de bungyjump! Vanochtend aan een elastiekje 134 meter naar beneden gedoken en gelukkig weer opgeveerd! WAUW wat een adrenalinekick! Heb een DVD dus zal deze als ik thuis kom zeker laten zien!
Ondertussen geniet ik van mijn doublebedroom met balkon, televisie enn normale handdoeken (ja je gaat de meest basic things missen/waarderen!)
Met nog 3 weken te gaan ga ik morgen verder richting het zuiden! Het weer valt me reuze mee, vooral zon en rond 22 graden prima temperatuur!
Heel veel liefs, Jorien

  • 30 November 2009 - 20:27

    Henk:

    Maar goed dat je ons niet vooraf geïnformeerd hebt. (Had mijn aandelen in de elastiekfabriek net verkocht...)Ik kan me herinneren dat mijn maag al omdraaide toen ik de video van Rik zag...

  • 05 December 2009 - 10:28

    Oma Sini:

    Jorien, je bezorgt me een rolberoerte met Bungyjump. Gelukkig alles goed gegaan. Wat zeg je van deze email? Sinds kort ben ik ook on-line, zodat ik je kan volgen. Dank voor je kaart.

    Heel veel liefs en veel plezier van je Oma.

  • 08 December 2009 - 12:56

    Henja:

    Heeey Jorien,

    Toch eindelijk de bungee jump, goed bezig hoor! Er is vast nog maar weinig op jouw lijstje van dingen die je nog MOET doen. Je hebt al zo ongelofelijk veel gedaan. Pas maar op dat je niet te verslaafd raakt aan het reizen. Anders hebben we hier onze nieuwe floortje Desisng!

    Geniet van de luxe van je bingoprijs!

    xxx

  • 08 December 2009 - 17:04

    Jonanne:

    G'day mate!

    Wow: bungee-jumpen; gaaf zeg! Was niks voor mij geweest; had ik weer minimaal 2 dagen m'n maag op de kop staan. Maar voor je video hou ik me aanbevolen, voor als je terug bent.. áls je terug komt tenminste.. Dacht dat je toen zei dat je tussen de 2 en 6 maanden wegging. Ik kan je vertellen: die zijn voorbij hoor! Haha.

    Maar je hebt groot gelijk natuurlijk: veel te leuk om een keer je verjaardag, kerst en oud&nieuw in de zomer te vieren aan de andere kant van de wereld. Maar ook ik kom je helaas niet opzoeken --> al klonk de lokatie 'boerderij' wel leuk!

    Maar goed, om een lang verhaal kort te maken: .... dat lukt al niet meer. Veel plezier blijven maken daar!

    Groetjes, Jo.


  • 24 December 2009 - 14:00

    Thea Van Riele:

    HI JORIEN,

    (ken je me nog)????

    Gezellige kerst en een gave verjaardag en een schitterend 2010 gewenst.
    Geniet ervan.
    Liefs Thea

  • 28 December 2009 - 08:30

    Alice Haagen:

    Hallo Jorien Ik doe het op deze manier. Ik wil je van harte feliciteren met je verjaardag. Ik hoop dat je ondanks dat je ver weg zit een hele fijne dag zult hebben. Het wijntje kom ik wel drinken wanner je weer thuis bent. Nog heel veel plezier en een fijne jaarwisseling. Groetjes Henk,alice en verdere familie

  • 28 December 2009 - 11:10

    Hetty:

    Ha Jorien,

    Van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag. Wel heel apart zeker om dit aan de andere kant van de wereld te vieren.
    Hoop dat je het heel gezellig hebt met je nieuwe vrienden.
    Wij drinken er hier wel eentje op jouw gezondheid hoor!
    Wens je ook een heel goede (warme) jaarwisseling toe en zie je volgend jaar wel weer.

    Liefs Hetty

  • 28 December 2009 - 16:28

    Mirthe:

    Gefeliciteerd met je verjaardag!!! En natuurlijk een goed 2010.
    Tot dan?!
    Groetjes Mirthe

  • 28 December 2009 - 18:33

    Familie Klunder :

    Ha buurmeisje!

    Gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een leuke dag van en geniet van de Nieuw- Zeelandse taart!

    Tot in 2010!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Jorien

Actief sinds 25 Maart 2009
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 18943

Voorgaande reizen:

29 Mei 2009 - 09 Mei 2010

Backpacken door Australië en Nieuw Zeeland

27 Februari 2007 - 24 Mei 2007

Namibië

Landen bezocht: