Happy 2010!!! - Reisverslag uit Hexham, Australië van Jorien Roelofs - WaarBenJij.nu Happy 2010!!! - Reisverslag uit Hexham, Australië van Jorien Roelofs - WaarBenJij.nu

Happy 2010!!!

Door: Jorien

Blijf op de hoogte en volg Jorien

02 Januari 2010 | Australië, Hexham

Ja ik leef nog!!
Sorry het is veel te lang geleden dat ik iets op mijn website heb geschreven... Dus hier even een uitgebreide update!
Als eerste wil ik iedereen een supergoed 2010 wensen! Ik heb het op het strand gevierd, was wel een leuke ervaring! Het was niet een groots feest, maar gelukkig droog en warm. En nee hier zijn ze niet zo gek om met nieuw jaar de zee in te duiken.. Vanwege het brandgevaar mag je geen vuurwerk af mag steken, alleen met toestemming. Maar we konden wel genieten van het vuurwerk in de stad.

Ik begin maar waar ik mijn vorige verhaal geeindigd ben.. in New Zealandl.
Na Queenstown ben ik verder naar het zuiden gereisd; Milford Sound. Dat was echt een van de mooiste plekken die ik ooit heb gezien! Ik kwam weer in het gebied waar het 300 van de 365 dagen per jaar regent, maar ik had (wederom) een stralend mooie dag! Via een kronkelende weg door de bergen gereden met aan weerszijde watervallen, groen mos, paars/blauwe bloemen en sneeuw op de toppen van de bergen en dat met de zon erop, STUNNING! Daar ook een boottocht gemaakt door Milford Sound zelf en daar zwemmende pinguins gezien!
De volgende dag naar het meest Zuidelijk stuk van New Zealand gereisd; Stewart Island. Met 2 Duitse jongens, een Duits meisje en een Nederlandse een 2-daagse wandeling gemaakt. Niet een van de mooiste wandelingen, maar wel bijzonder omdat we in the middle of nowhere in een hutje hebben geslapen en 's ochtends tijdens ons ontbijt verrasd werden door Bambi!
Via de kust (waar ik nog tientallen zeehonden, een zeeleeuw!, dolfijnen en de zeer zeldzame yellow-eyed penguin!! heb gespot) doorgereden naar Dunedin. Een stad met veel Schotse invloeden (Edinburgh in Schotland heette vroeger Dunedin, of andersom dat weet ik niet meer..)
Daarnaast de Speightsbrewery bezocht en de steilste straat van de wereld bewandeld.
In Mount Cook, de hoogste berg van NZ, veel regen gehad. Maar dat weerhield me er niet van om toch nog even te wandelen, waar ik uitkwam bij een lake met drijvende ijsrotsen erin. Via Christchurch, een erg mooi engelse stad en Kaikoura in Wellington aangekomen. Daar het beroemde te Papa museum bezocht, een erg ineressant en interactief museum. Ook een rondleiding gehad door de parlementsgebouwen. Marmeren muren, rosetten, gothische stijl. De gebouwen zijn op speciale fundamenten gebouwd, zodat ze door eventuele aardbevingen niet verwoesd worden.
Na Wellington na 36 uur reizen op de boerderij aangekomen, 11 uur bus, 12 uur wachten op het vliegveld, 4 uur vliegen, 5 uur Christmasrunshopping in Melbourne met al mijn backpacks..3 uur trein om daarvan bij te komen en 1 uur auto.
De familie was erg blij mij weer te zien! Een welkom en leuk ontvangst dus! Inmiddels hadden ze vanwege de drukte ook een 20-jarig schots koppel 'aangenomen'. Dus nu zitten we met z'n drieen in de cottage. Wel zo gezellig.
Het was 2 dagen voor Kerst, dus het huis werd voorbereid op Kerst. Ramen gewassen en de tuin gedaan. Hoewel ik niet echt een Kerstgevoel had, het was zo'n 25 graden, smaakte het kerstavonddiner prima. Jenny had heerlijke steak, salade en aardappelschotel gemaakt.
Op Kerstochtend werden we om 9 uur in het huis verwacht, aangezien Santa langs zou komen. Er lagen enorm veel kado's onder de boom. De kinderen zijn superverwent met I-pods en de nodige speelgoed. Gelukkig konden ze mijn (iets goedkopere kado's) ook zeer waarderen. Ik kreeg een boek over bomen in Victoria van 'granny' en een runningshirt van de familie. Leuk dat ze ook aan mij hadden gedacht!
Het is wel vreemd, want de kinderen geloven in Santa, maar ondertussen pakken ze wel alle kado's zelf in...
En 's avonds heerlijk genoten in de diningroom met zilverbestek en de nodige goede wijn van de kerstmaaltijd; ham, kalkoen met vulling, aardappels, sperziebonen en Christmaspudding. Jamjam!!
Het was dan wel geen 40 graden, maar wel erg leuk om Kerst in familiesfeer en zomerse temperaturen door te brengen!
Op Boxinday (hun 2eKerstdag, of het nou zo genoemd wordt om boxen te gebruiken om de kerstspullen op te ruimen, boxen te vullen met voedsel voor de minder bedeelden of een potje te gaan boxen om de kertmaaltijd te verbranden, niemand die het precies kan zeggen) lekker gebarbequed.
In het weekend gesnorkeld en naar paardenraces geweest.
En maandag was het mijn verjaardag!! Het was supermooi weer, zeker 30 graden. 's Ochtends door de meiden in mijn huisje toegezongen, hoe lief! Daarna genoten van een fantastische lunch. Van de familie een sjaal (uit India) gekregen.
Toen met de familie de DVD bekeken. Iedereen die daaraan meegewerkt heeft, SUPERSUPER BEDANKT!!! HET WAS EEN GROTE VERRASSING! Gehuild en gelachen tijdens het kijken. Toegezongen door mijn volleybalteam, een toespraak van oma, verjaardagswensen van paps,mams, Rik, Mark, familie, toegezongen door vrienden en een schilderij van Jeanine. Super hoor!
's Middags met Jack, de kids en de Schotten naar het meer gegaan en daar op een soort autoband voortgetrokken door een speedboot erg veel plezier gehad.
's Avonds als afsluiting was het tijd voor mijn chocolade-aardbeientaart met kaarsjes! Een erg leuke verjaardag gehad.
Na wat daagjes werken eergisteren oud&nieuw op het strand gevierd. Het was de afgelopen dagen erg warm en uitgerekend op 31 december onweer en fikse regen. Maar gelukkig was het na 20.00 uur droog en konden we het alsnog op het privestrand van iemand die we tijdens de races hadden ontmoet vieren. (hoe gastvrij zijn die australiers!) Met muziek, champagne en sterretjes het nieuwe jaar ingeluid.
Ga nu even bijkomen van alle gezellige avondjes hier en blijf voorlopig nog werken, ja WERKEN, op de boerderij. Even aanzien hoelang ze me hier kunnen gebruiken en dan denk ik eind januari weer verder reizen. Mijn plan is om het rondje af te maken, dus te eindigen in Cairns. Dat zijn nog heel wat kilometerjtes. Het grove plan is om rond begin mei weer terug te reizen naar Nederland. Maar plannen veranderen steeds zoals jullie inmiddels wel weten! Maar ben in ieder geval voor 30 mei terug, aangezien dan mijn visum en vliegticket vervallen.

Ik wil iedereen die mij per telefoon, brief, sms, e-mail, facebook, hyves, deze website of hoe dan ook een goede kerst, gefeliciteerd hebben met mijn verjaardag en/of een goed nieuw jaar hebben gewensd enorm bedanken! Kan helaas niet iedereen persoonlijk beantwoorden..

Tot slot nog even paps bedanken, aangezien hij weer 2 fotoalbums heeft aangemaakt op www.joriendownunder.mijnalbums.nl met foto's van Australie en New Zealand. (Ik had weer een DVD'tje met slechts 850 foto's naar huis gestuurd) Hij heeft een aantal geselecteerd en ze op de website geplaatst. Veel plezier!

Happy new year, liefs Jorien

  • 02 Januari 2010 - 08:05

    Roy Meyer:

    hey top om te horen dat je het nog steeds leuk hebt daar mevrouw de wereldburger :-) geniet er nog lekker van. x Roy

  • 02 Januari 2010 - 09:54

    Elise:

    Klinkt weer als 1 groot feest daar... Maar nu weer schapen scheren/ koeien melken/ hooien dus. Werkze nog ff en geniet van alles; dat 2010 je al backpackend maar weer net zo goed af zal gaan! xx Elise

  • 02 Januari 2010 - 15:54

    Corry Sprangers:

    Hallo Jorien,

    Gefeliciteerd nog met je verjaardag, en de aller beste wensen voor 2010 en dat je nog mag genieten van dat mooie land.Wat heb je al veel gezien en wat geniet je ervan.
    Onze zoon Joep wil met zijn vriendin dit jaar ook naar Australie,maar eerst moet hij naar Afganistan,van maart tot juli,wat hij ook leuk vind.Joep heeft ook NZ gezien maar alleen het noorder eiland.Hij vond het een bijzonder mooi eiland.Ik geniet van je verhalen en tot horens GR. Corry

  • 04 Januari 2010 - 12:40

    Ingrid:

    He nicht, Leuk om weer verhalen van je te lezen, is handige dan per sms. Nog heel veel werk plezier op de boerderij (in nederland zijn ook facature's werken op de boerderij\Wehl)en we wachten op het volgende verhaal.
    Veel liefs je nicht en familie

  • 04 Januari 2010 - 16:35

    Anders:

    Vandaag probeerde onze ijsbeer of hij over het ijs kon lopen en toen hadden wij ook hier ineens drijvende ijsrotsen. Ligt nu na te bibberen in zijn mand. Reis nog lekker verder in de warmte, want hier is het net Siberië.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hexham

Jorien

Actief sinds 25 Maart 2009
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 18941

Voorgaande reizen:

29 Mei 2009 - 09 Mei 2010

Backpacken door Australië en Nieuw Zeeland

27 Februari 2007 - 24 Mei 2007

Namibië

Landen bezocht: